Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logg på aktivitet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Alla!
Finns det någon funktion i OSX eller något program som kan generera fram en logg över vad datorn har använts till under en dag.

Jag vet att det finns i föräldrakontroll men det kräver att man har flera konton, går ej att köra på admin.

Jag vill alltså kunna gå in i loggen och se vilka program jag varit verksam i och hur lång tid.

//Jörgen

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-04-24 12:58

Nej, det (föräldrakontroll) kräver inte att du har flera konton - bara att du inte kör med admin-rättigheter. Men jag förstår vad du menar. Och hur jobbigt är det att ha några fler konton? Det är ju bara en dator... Föresten - vad ska du ha loggarna till?

Hej!
Men vad får det för konsekvenser om jag stänger av admin-rättigheterna?

Jag ska ha lite koll på i vilka program jag tillbringar min tid vid datorn. Sedan tänkte jag också ha lite koll på vad dottern gör. Vill inte lägga en generell "datatid" för henne. Tycker det är beroende på vad hon gör. Hon är 11 år...

Jag har själv inte provat det men känner till TrackTime som kan göra något åt det hållet. Det kanske kan fungera.

Det ska jag kolla in.

Tack!

1
Bevaka tråden