Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på interaktiv Microsoft Office kurs?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-05-09 06:13

Hej!

Jag skulle behöva någon bra, grundläggande kurs i framförallt Word, Excell och PowerPoint för att kunna gå från självlärd till att faktisk kunna säga att jag behärskar programmen. Vore inte så dumt med en genomgång av vilka funktioner som faktiskt finns och kanske hitta lite kortkommandon som jag har missat.

Är det någon som har något bra tips på kurs som man kan köpa? Spelar ingen roll om det är för den nya versionen (2008) eller (2004) eftersom jag har tillgång till båda och gärna på engelska.

Alla tips mottages tacksamt, har kollat runt lite och har inte hittat något som jag gillar.

Tack på förhand! /Maria

Jag undrar samma sak, har flera användare som skulle vilja ha utbildning/träningsmaterial för Office 2008.

Ingen som har några tips?

Kanske för enkelt - men HP har en del småkurser i officepaketet
HP Learning center - free online classes for home, home office, business and IT

Jag har mycket erfarenhet av Lynda.com och är jag väldigt nöjd med deras koncept.

Det kostar $25 i månaden och då får du tillgång till samtliga deras kurser i alla program. Det är många.

Här är länken till Office for Mac.

Det är rätt välstrukturerat, så man kan ju hoppa över det som är allra mest basic om man känner för det.

Faran är väl mest att när man väl köper in sig gäller det att ha diciplin så att du inte får för dig att lära dig mer om nåt annat program istället....

Oj, vad många bra tips. Lynda.com verkar ovanligt vettigt.

Klickdata och HP verkar bara ha kurser för WIndowsversionen av Office, för en datorvan är det i och för sig inget jätteproblem. Men för våra användare är det tyvärr inget alternativ.

1
Bevaka tråden