Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 27 i7 utan några fel. Ändå uppdatera firmware?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-03-25 09:54

Jag har en imac i7 27 tum, levererad före jul. Den har inga fel! Ingen gultoning på skärmen, inga blinkningar på skärmen, inga döda pixlar, inga konstiga ljud, repar inte CD-skivor.

Laga inte det som inte är sönder, är ju en god regel. Jag har alltså inte kört de två firmwareuppdateringarna.

Är det någon som ser någon nytta med att ändå läsa in de två uppdateringarna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-25 10:57

Ja då.. bara smacka in dem! Inga problem!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-25 11:18
Ursprungligen av iba:

Jag har en imac i7 27 tum, levererad före jul. Den har inga fel! Ingen gultoning på skärmen, inga blinkningar på skärmen, inga döda pixlar, inga konstiga ljud, repar inte CD-skivor.

Laga inte det som inte är sönder, är ju en god regel. Jag har alltså inte kört de två firmwareuppdateringarna.

Är det någon som ser någon nytta med att ändå läsa in de två uppdateringarna?

Har du uppgraderat firmwaren ännu ?

Om inte så utmana inte ödet man vet aldrig

Jag skulle nog gilla läget som det är tills någon mer firmware har släppts och Apple har läget under kontroll med nöjda röster på nätet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-25 12:38

Jag har själv haft en fullt fungerade 27" i7a och dragit in alla updates Apple släppt. Fungerar fortfarande lika bra

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-25 12:45

Eventuella problem (som inte ska uppstå) vid en uppdatering är ju bara mjukvarugrajer. Så oavsett vad som händer så får man ju iallafall inte fysiskt (dyrt) fel. Utan antingen fixas det ju i nästa uppdatering eller så får man helt enkelt backa (vilket innebär att man kanske måste installera om OS X?)

Så även om man ska vara lite försiktig så tycker jag att man ska ändå ha ett uppdaterat system.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-25 13:55
Ursprungligen av Kajan:

Eventuella problem (som inte ska uppstå) vid en uppdatering är ju bara mjukvarugrajer. Så oavsett vad som händer så får man ju iallafall inte fysiskt (dyrt) fel. Utan antingen fixas det ju i nästa uppdatering eller så får man helt enkelt backa (vilket innebär att man kanske måste installera om OS X?)

Så även om man ska vara lite försiktig så tycker jag att man ska ändå ha ett uppdaterat system.

Nja, om du uppgraderar firmware så går det inte och backa.

En nackdel med att inte uppdatera är att man ibland inte får upp andra uppdateringar i Programuppdatering. Dessutom kan det vara så att man stöter på problem när nya versioner av Mac OS X 10.6.x krånglar eftersom den förväntar sig en senare firmware på datorn.
Jag skulle uppdatera.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-03-25 14:51

Jag har uppdaterat en fullt fungerande i5 och den är ... fortfarande fullt fungerande //anders

Vad jag vet var uppdateringarna enbart till för att lösa de flimrande skärmarna.

Så om du inte har flimmer, kan du plocka bort dem ur programuppdateraren.

Däremot tror jag inte det skadar att installera dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-25 15:51

Flest updates innan man dör vinner!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-25 18:56

Ah sant om Firmware, fel av mig. Sorry. Hoppas ingen skada skedd iallafall.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-03-26 08:36

Att andra installerare framöver kommer att förvänta sig att den nya firmwaren finns där är onekligen ett tungt argument.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-03 21:44

Om man är osäker, kanske man skall vänta några dagar med att uppdatera. Just för att höra om andra fått problem, men efter detta finns det ju ingen anledning att tveka längre.

Har själv "lagat" min fullt fungerande i7 med allt som kommit i min väg..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-04-13 13:52

Fungerar utan anmärkning

Till andras fromma kanske jag bör tala om hur det gick:

– I7:an fungerade utan några som helst problem innan de två uppdateringarna
– Den fungerar utan några som helst problem efter de två uppdateringarna

1
Bevaka tråden