Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på supportfunkton hos Apple?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu försökt få support via nätet på Apples hemsida i Sverige, Usa och Australien men givetvis funkar det inte. Knappar in mitt serienummer på min telefon och får bekräftat att jag har support kvar tills den 28 juli i år. Trevligt.

Knappar mig vidare fram genom frågor och kryssrutor och efter att ha skrivit min problembeskrivning kommer jag till biten då Apple kräver mig på mitt bankkortsnummer. De vill alltså "reservera" pengar på mitt kort utifall att jag skulle få för mig att inte skicka tillbaks mitt trasiga tillbehör, i det här fallet ett headset där volymknapparna bråkar. Ett jäkla sätt ärligt talat men fine, knappar in mitt VISA, kontrollerar uppgifter och klickar på "beställ". Vad händer? Jo genast kommer jag till en sida som säger något i stil med "Det går tyvärr inte att genomföra din beställning just nu, försök senare". Jo tjena, jag har försökt i ca 1,5 veckas tid med olika bankkort från olika datorer och också från iPhonen men samma meddelande.

Är det fler som har problem vad fasen står på?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-04-13 07:37

I Sverige är det operatören/återförsäljaren som står för servicen. Vänd dig dit om du inte är i nåt annat land, det framgår inte.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-13 10:17

Som Kasaen skriver, har du köpt din iPhone i sverige så är det operatören du köpt telefonen hos som har hand om service/garanti. Apple har ingenting med detta att göra.

1
Bevaka tråden