Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lyssna på strömmande radio i bakgrunden funkar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-29 22:08

Som möjlighet är det en stor grej, men kanske inte i praktiken ännu för svenskar. Belgiska radio.be som är en gratisapp för att lyssna på en massa belgiska stationer, prat och musik. har vid en uppgradering fått en liten knapp som man kan peta på så flyttar musikströmmen över i Safari och där kan den sedan spela i bakgrunden. Safari tillåter nämligen det, till skillnad från övriga appar (m.u.a. ipod appen). Så nu kan jag köra iGo navigation med strömmande radio i bakgrunden,. vara ute i naturen med ett gps-program i gång och samtidigt lyssna på radio som appen lägger upp ett spår.

Vid navigation hörs guiden samtidigt med radion men det är lätt att urskilja. Startar jag ett annat program med ljud som Wunder-radio, TV eller ipod så tystnar radioströmmen. men går jag sedan ur förgrundsappen så är det bara att gå tillbaka till safari och trycka på piltriangeln, strömmen börjar på direkten. På så vis kan jag lätt växla mellan ipod och strömmande radio.

Hoppas nu bara att t ex Wunder radio lägger in samma funktion. Då kan jag lyssna på svensk radio eller BBC samtidigt mednavigationsprogram. Edit: Det visar sig att de har en liknande funktion men den funkar för BBCmen inte med Sveriges radio.

telefonen är inte jailbreakad, jag vet att background finns för JB telefon.

Tråd på franskspråkigt forum med screenshots:
Belgium iPhone Forum - www.belgium-iphone.com • Voir le sujet - Radio.BE 1.3.1 permet d'écouter vos stations en arrière-plan

Senast redigerat 2010-03-29 22:26
Ursprungligen av jonasolof:

Som möjlighet är det en stor grej, men kanske inte i praktiken ännu för svenskar.

Samma sak med Bandit rock.

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-04-07 20:42

-

och snart även SR som ändrar sina ljud format på nätet under våren.

1
Bevaka tråden