Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels problem igen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har parallels desktop 3.0 på min mac mini för att kunna köra vissa pc-program. Försökte mej på att ansluta en extern hårddisk till pc-miljön idag för att säkerhetskopiera några filer. Gick inte vidare värst, tappade all kontakt med musen och tog mej inte ur parallels. Lyckades till slut men nu får jag hela tiden fram en fråga om ifall jag vill ansluta musen direkt till parallels - har svarat nej 52 ggr och fortfarande frågar den.

Är någon nyare version av parallels stabilare?? Jag tycker att jag har så mycket tjafs med den här. Finns det ingen svensk version där man förstår något av instruktioner (om man är som mej )??

Tacksam för hjälp

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-01 15:16

Jag föredrar Bootcamp när det gäller hårdvara, då får Windows använda dem direkt utan att dela dem med MacOS X.
Löser inte ditt problem förstås....

Ursprungligen av Greta723:

Har parallels desktop 3.0 på min mac mini...

Är någon nyare version av parallels stabilare?...

Version 3 är gammal. Rimligtvis borde den aktuella version 5 vara betydligt bättre.

Men det är bara en rimlig gissning (jag använder VMware Fusion, inte Parallels).

Och det finns ju fler faktorer som spelar in, t.ex:
- vilken version av Windows du kör i Parallels
- hur pass uppdaterad din Windows är
- och kanske också vilken version av OSX som Parallels körs i.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-01 19:15

Hej

Kör med Parallells 5 och den fungerar utmärkt. Kör dock inga spel, men de borde bli långsammare
eftersom Windows emulerars. För vanliga program såsom Office mm fungerar det bra.

Välj att ansluta hårddisken till parallells, så borde det fungera.

Ursprungligen av stevie:

Hej

Kör med Parallells 5 och den fungerar utmärkt. Kör dock inga spel, men de borde bli långsammare
eftersom Windows emulerars. För vanliga program såsom Office mm fungerar det bra.

Välj att ansluta hårddisken till parallells, så borde det fungera.

Jag kör Paralells5 och har testat Crysis-demon vilket gick förvånansvärt bra. Windows emuleras väl egentligen inte, för att kunna köra tex Win XP i Paralells krävs en Win XP installationsskiva. Det som emuleras är snarare PC'n men för att komma tillbaka på spåret så kan jag säga att Paralells är riktigt snappy men jag kör å andra sidan på en iMac av senaste modell.

1
Bevaka tråden