Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt top case till MBP 13

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-03-30 20:45

Vill ha ett nytt topcase till min macbook pro 13.3" så att jag får svenskt tangetbord istället för amerikanskt. Har ringt runt och billigaste jag hittat är 4400kr för topcaset och arbetet, fyfan! Har dock hittat en affär i USA som utför samma (arbete + topcase) för $295, dock så måste jag skicka datorn fram och tillbaka, ett helvette. Dom vägrar också att sälja delen löst, fast jag erbjöd $295 för den.

Finns det någonstans man kan hitta ett svenskt topcase? Jag vill utföra arbetet själv.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-30 21:15

Tror inte det blir så lätt att köpa ett svenskt topcase till en 13" MacBook Pro löst.
Vill du ha svenskt tangentbord så är det nog bara att lämna in den och få det bytt.
Att byta topcase på en alu-macbook (pro) är inget att rekomendera att göra själv, bl.a. måste du ha en specialskruvmejsel för att skruva bort batteriet.

  • Medlem
  • 2010-03-31 10:43

Om man skulle lyckas fixa ett top case, tror ni man kan ta med den till en verkstad och be dom byta? Vet att dom tar 500kr i timmen och dom sa att det var 1 timmes arbete.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-31 11:12

Det tror jag inte.
Dessutom så ryker garantin på datorn om du gör så.
Vill du byta till svnenskt tangentbord, och behålla garantin, så blir det nog till att du måste lämna in den och få en verkstad att sköta det hela.

Det blir liksom inte så mycke billigare att köpa en MBP i USA längre.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-03-31 11:27

varför byta till ett svenskt? går det inte lika bra att bara köra med det amerikanska? har flera vänner som gör det och jag själv hade inte haft några problem, tittar ytterst sällan ner på tangentbordet..

låter som mycket besvär tycker jag...

1
Bevaka tråden