Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak och Upplåsning på 3.1.3 (ALLA FRÅGOR I DENNA TRÅD)

Tråden skapades och har fått 205 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-18 19:09

Tack.
Jag väntar nog på en guide på svenska.
Jag vet inte riktigt hur Botneuter funkar eller var jag hittar det. Sist använde jag Blackrain och det funka bra men jag kommer inte ihåg riktigt hur jag gjorde.

  • Medlem
  • Solna
  • 2010-03-22 19:50

Jag funderar på att köpa en iPod touch på blocket. Behöver er hjälp.
Är detta en ipod touch 3G som går att jailbreaka utan att behöva köra Blackra1n vid varje omstart?

Är ute efter en 3G som går att jailbreaka utan just detta krångel.

Modell:MA62
Serienr;9C80

tack för er hjälp och kunskaper.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-22 21:26
Ursprungligen av swe_ag:

Jag funderar på att köpa en iPod touch på blocket. Behöver er hjälp.
Är detta en ipod touch 3G som går att jailbreaka utan att behöva köra Blackra1n vid varje omstart?

Är ute efter en 3G som går att jailbreaka utan just detta krångel.

Modell:MA62
Serienr;9C80

tack för er hjälp och kunskaper.

IPT3G är tethered by default, den har den nya bootromen
IPT2G med modellnummer som börjar på MC ger ett tethered jailbreak MA* och MB* ger untethered

  • Medlem
  • Solna
  • 2010-03-22 21:49

Tack för svaret FreddeB.
Så oavsett vilken iPhone Touch 3G-version jag köper, finns bootromen som gör att jag måste starta om den med t ex Blackra1n kopplat till en dator?

Och för att vara övertydlig i min fråga. Om jag ska hålla mig från den omstartsproblematiken är det 2G-versionen jag behöver titta efter. Dvs den version som har svagare processor än 3G 16 och 32GB-versionen.

Ursprungligen av FreddeB:

IPT3G är tethered by default, den har den nya bootromen
IPT2G med modellnummer som börjar på MC ger ett tethered jailbreak MA* och MB* ger untethered

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-23 07:10
Ursprungligen av swe_ag:

Tack för svaret FreddeB.
Så oavsett vilken iPhone Touch 3G-version jag köper, finns bootromen som gör att jag måste starta om den med t ex Blackra1n kopplat till en dator?

Och för att vara övertydlig i min fråga. Om jag ska hålla mig från den omstartsproblematiken är det 2G-versionen jag behöver titta efter. Dvs den version som har svagare processor än 3G 16 och 32GB-versionen.

Ja, han svarade ju på det precis...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-26 07:41

Jag _vet_ nog svaret på min egen fråga efter att ha läst tråden, är väl mest ute efter bekräftelse.
Har operatörsolåst 3G, 3.1.3, 05.12.01. Således kan jag med gott mod ge mig på redsn0w, då telefonen redan är olåst av Telia? Använder comviq själv och har nyss fått telefonen så vill inte sabba den biten..

Am I right?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 23:31

Din operatörsupplåsning stannar för alltid, och Redsn0w är det absolut bästa valet så jailbreaka på bara!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-10 21:12

Nu vill man ju jailbreaka för att få till en ett wlan till ipadden. Jag har en iPhone 3GS med 3.1.3. Visst funkar det inte att jailbreaka den?

Ursprungligen av AxelM:

Nu vill man ju jailbreaka för att få till en ett wlan till ipadden. Jag har en iPhone 3GS med 3.1.3. Visst funkar det inte att jailbreaka den?

Nej.

Tror det finns en chans om du hade jailbreakat 3.1.2 och sparat din SHSH på den där luriga servern. Men annars; nej.

Jag har en ny iPhone 3GS med nya bootromen och 3.1.3.
Den har inte använts med någon tidigare version än 3.1.3
och det verkar inte gå att downgrada till 3.1.2.

Finns det åtminstone någon "tethered jailbreak" som fungerar på denna enhet, eller
är jag som utvecklare blåst när jag köpte denna för att använda som utvecklartelefon ?
Måste man köpa begagnad (pre-3.1.3) iPhone på Blocket för att kunna testa egenutvecklade appar på själva telefonen innan publicering ?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-12 12:18
Ursprungligen av gunnar123:

Måste man köpa begagnad (pre-3.1.3) iPhone på Blocket för att kunna testa egenutvecklade appar på själva telefonen innan publicering ?

Utvecklare går med iPhone Developer Program, och kan då köra in egna appar utan jailbreak.

http://developer.apple.com/programs/iphone/

Oh thanks I hadn't thought of such a possibility

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-12 14:24

Inget nytt för oss som har Modemfirmwire: 05.12.01

Vill kunna låsa upp den :-/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-12 14:30
Ursprungligen av Patbos:

Inget nytt för oss som har Modemfirmwire: 05.12.01

Vill kunna låsa upp den :-/

Nääää, inga nyheter

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-04-19 00:45

Nu måste jag få ställa en fråga.

Nu har ju ver 3.1.3 funnits ett tag, uppdaterade aldrig min eftersom jag inte ville förlora jailbreak.
Problemet är att jag inte fattat hur man sparar 3.1.2 filen som man tydligen ska göra innan man kör 3.1.3 uppdateringen.

Jag har inte sett på dev teams sida om dom kommit med jailbraek till 3.1.3 ännu.

OM jag uppdaterar min till 3.1.3, kan jag då jailbeaka min lur utan att spara en massa filer och så innan???
Och om inte, HUR sparar jag ner filerna jag behöver INNAN update 3.1.3???

Tacksam på ett så enkelt svar som möjligt

Det gör du i Cydia.
Står det något om "This device has SHSs on file for iPhone OS... etc etc" överst på första Cydia-sidan har du dem sparade.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-19 20:55

ECIDt man sparat - är det unikt knutet till den telefonen man sparat det för? Jag hade sparat mitt - men fått en ny lur nu. Kan jag använda gamla ECIDt?

Ursprungligen av lausse:

ECIDt man sparat - är det unikt knutet till den telefonen man sparat det för? Jag hade sparat mitt - men fått en ny lur nu. Kan jag använda gamla ECIDt?

Det är unikt.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-04-20 16:04

Nu har jag följt instruktionerna för Redsnow och jag har testat 5 ggr.
Efter redsnow är klar på datorn så är luren bara svart och jag får ominstallera den via itunes varje gång.
Har jb-at med tidigare verisioner än 3,1,3 utan problem, nu vill det helt enkelt bara inte fungera.

Någon som varit med om detta och har någon lösning???

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-20 17:25
Ursprungligen av drdoc:

Nu har jag följt instruktionerna för Redsnow och jag har testat 5 ggr.
Efter redsnow är klar på datorn så är luren bara svart och jag får ominstallera den via itunes varje gång.
Har jb-at med tidigare verisioner än 3,1,3 utan problem, nu vill det helt enkelt bara inte fungera.

Någon som varit med om detta och har någon lösning???

Vilken guide och vilket steg fastnar du på?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-04-23 11:27

Jag följde guiden i denna tråd högst upp här på sida nr 3.

Luren laddar aldrig om efter att redsnow är klar och säger att processen fortsätter i telefonen. Har försökt 5 ggr men är väldigt jobbigt att behöva göra en återställning varje gång.

Någon guide som verkligen fungerar vore kanon. Har som sagt jb-at den flera ggr tidigare utan problem.

Försökt jailbreakat min telefon i ett par dagar nu utan resultat. Fick en ny 3G från verkstaden för några dagar sedan då min hade gått sönder.

Installerade sn0wbreeze och använde den guiden, fick då error 1604. Då installerade jag iREB men när jag trycker på min modell i programmet så händer ingenting.

Har prövat redsn0w också men det fungerar inte heller, skärmen på telefonen blir bara svart efter det att redsnow jobbat klart.

Hade varit evigt tacksam för lite hjälp, vill ju kunna använda telefonen fullt ut igen!

Edit: Sorry, hade inte läst freddebs tips att avmarkera "already pwnd" i redsnow, nu verkar det fungera!

En fråga dock. Eftersom jag valde 3.1.2 firmware i redsnow, är det då den firmwaren jag har i telefonen nu?

Senast redigerat 2010-04-27 11:11
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-27 11:23

Valde du 3.1.2 så är det 3.1.2 du har. Kolla under Inställningar - Allmänt - Om

Vill du, av någon outgrundlig anledning =), ha 3.1.3 så använder du 3.1.3 med samma Redsn0w-guide

Ursprungligen av FreddeB:

Valde du 3.1.2 så är det 3.1.2 du har. Kolla under Inställningar - Allmänt - Om

Vill du, av någon outgrundlig anledning =), ha 3.1.3 så använder du 3.1.3 med samma Redsn0w-guide

Tack för ett väldigt snabbt svar! Ändringarna i 3.1.3 är alltså inget vi "normala" användare behöver bry oss om?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-27 11:38
Ursprungligen av Hugo91:

Tack för ett väldigt snabbt svar! Ändringarna i 3.1.3 är alltså inget vi "normala" användare behöver bry oss om?

Nope, då Apple även uppdaterade Baseband-versionen till 05.12.01 kan man egentligen kalla 3.1.3 en jailbait-uppdatering för att sabba för alla de som låst upp med Blacksn0w...

Ursprungligen av FreddeB:

Nope, då Apple även uppdaterade Baseband-versionen till 05.12.01 kan man egentligen kalla 3.1.3 en jailbait-uppdatering för att sabba för alla de som låst upp med Blacksn0w...

Okej, då är jag med Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-04-27 17:26

Har haft samma problem med redsnow, skärmen är bara svart.
Har lyckats nedgradera till 3.1.2 men då får jag 1015 som fel hela tiden och jag kan inte starta quickpwn över huvud taget. Har provat på både vista och win 7.
Mao så har jag ingen mottagning på luren efter 1015 felet. Hur ska jag kunna gå vidare med det här problemet?
Måste köra 3.1.3 nu för att kunna använda luren vilket suger då cydia har alla mina nödvändiga filer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-27 18:35
Ursprungligen av drdoc:

Har haft samma problem med redsnow, skärmen är bara svart.
Har lyckats nedgradera till 3.1.2 men då får jag 1015 som fel hela tiden och jag kan inte starta quickpwn över huvud taget. Har provat på både vista och win 7.
Mao så har jag ingen mottagning på luren efter 1015 felet. Hur ska jag kunna gå vidare med det här problemet?
Måste köra 3.1.3 nu för att kunna använda luren vilket suger då cydia har alla mina nödvändiga filer.

Testa 2.2 http://www.megaupload.com/?d=H4BLU49J

om ingen version av QuickPwn fungerar så testa iREB
iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

Senast redigerat 2010-04-27 19:09
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-27 18:22

Sitter med en iPhone 3GS som är uppgraderad till 3.1.3. Tror ni det kommer gå och lösa innan 4.0 kommer ut? Ber om ursäkt om det skrivits men inte sett den infon och har gått 5-6 sidor bakåt och läst.

Bevaka tråden