Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen signal, Macbook till LCD-tv

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-03-21 21:35

Tja!

Har köpt en LG 42LH3000 LG 42LH3000 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Försöker koppla min 2,5 år gamla Macbook till denna. Jag kör en original mini-VGA-adapter och en 10 m lång VGA-sladd. Detta har fungerat bra på mina föräldrars gamla 32" Sony LCD sånär som på lite fel upplösning.

När jag kopplar in allt så står det först under någon sekund "Felaktigt format", för att sedan bytas ut mot "Ingen signal". Eftersom jag främst köpt tvn för att koppla till datorn känns det riktigt surt!

Något som jag tror har att göra med detta är att jag en dag i höstas försökte fixa till upplösningen på 32"-tvn genom programmet SwitchResX. Hade inte riktigt någon koll på vad jag gjorde, men det slutade iaf fungera efter att jag gjorde en inställning för 100 Hz (som den tvn inte stödjer). Kan tillägga att det fungerar som vanligt med min systers lite nyare macbook på den tvn.

När jag kopplar in sladden nu så upptäcker datorn ingen ny bildskärm. Kan jag ha pajat nån del på grafikkortet eller är det bara någon inställning som ligger och skräpar?

Vore kanon om någon kan hjälpa.

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-21 22:33

Ta din systers Mac och ställ den i Target mode, och boota din Mac från hennes hårddisk (om ni har firewire på maskinerna). Funkar det då är det nog något "skräp" kvar. Funkar det inte kan det mycket väl vara grafikkortet.

  • Medlem
  • 2010-03-22 15:37

Tack för tipset. Har tyvärr varken firewirekabel eller systerns dator i närheten... Får försöka luska vidare på annat sätt.

1
Bevaka tråden