Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trackpad har delvis slutat fungera

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Avesta
  • 2010-03-11 23:13

Hallå!
Råkade idag utför ett mystiskt fel? Har då inte läst om liknande saker tidigare.. Det är så att min trackpad har delvis slutat fungera. Allt utom "klicka" fungerar. Dvs, "knackningarna" fungerar som de ska.. men då jag vill klicka istället så svarar den inte alls. Någon som varit med om liknande?
Råd vad man kan göra?
Hur hanterar apple garantier osv?
Måste säga att jag blev rätt besviken jag som trodde jag köpt en robust produkt. Med tanke på vad en macbook kostar så blir man lite fundersam till nästa köp av dator..

/Jocke

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-03-12 05:20

Vilken modell är det och hur gammal? Om du har garanti kvar är det bara att ringa apple o höra vad dom säger. Du kommer antagligen få lämna in den till en auktoriserad serviceverkstad så dom får titta på den.

  • Medlem
  • Avesta
  • 2010-03-12 10:48

Det är en MacBook Pro 13" juni 09, så garanti finns kvar! Okej så jag själv får leta upp en sådan verkstad. Ska ringa dem nu!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-03-12 12:32
Ursprungligen av jocks:

Det är en MacBook Pro 13" juni 09, så garanti finns kvar! Okej så jag själv får leta upp en sådan verkstad. Ska ringa dem nu!

Eller så frågar du apples support var det finns en sån verkstad när du ändå ringer dom. När jag pratade med dom senast hade dom full koll på det

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-12 12:05

Du kan köpa en hur dyr dator du vill av vilket märke som helst och det kommer fortfarande vara vissa som kommer gå sönder. Tråkigt, men så är det.

Ursprungligen av kkr:

Du kan köpa en hur dyr dator du vill av vilket märke som helst och det kommer fortfarande vara vissa som kommer gå sönder. Tråkigt, men så är det.

Ja, kommer alltid finnas måndagsexemplar.

Det som skiljer företag åt är hur dom hanterar dessa produkter beträffande support och utbyte.

  • Medlem
  • Avesta
  • 2010-03-15 17:02
Ursprungligen av poseidon84:

Ja, kommer alltid finnas måndagsexemplar.

Det som skiljer företag åt är hur dom hanterar dessa produkter beträffande support och utbyte.

Mjo och att Apple ger 1 års garanti är lite väl snålt tycker jag likaså att jag fick ta mig de 5 milen, enkel resa, för att lämna in den!

Men allt verkar gått bra, lämnade in den i fredags och fick samtal om att den ska vara fixad nu! Han jag lämnade in hos var mycket trevlig och hjälpsam!

1
Bevaka tråden