Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tethering utan avtal operatör-Apple?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-02-04 22:42

Jag kommer snart att få en 3GS på jobbet, men med datatrafiken begränsad till surf i mobilen. Tehtering påstås vara avstängt då operatören inte har ett avtal om detta med Apple. Jag undrar för det första: kan det stämma?
För det andra: hur hackar man upp ett hål för just tehtering? Själva datatrafiken ingår ändå, då det handlar bara om vart datatrafiken ska dirigeras.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-10 00:06

Som svar på din fråga så verkar det inte bättre.
Det är Apple själva som lägger till tetherfiler i telefonerna via iTunes.

Kommer få min 3gs imorgon så jag har inte testat själv men om jag förstått saken rätt
möjliggör redsn0w betan att man lägger in egna operatörsfiler för tethering.
redsn0w 0.9.2 [iPhone Dev Team]

Sedan får du följa instruktionerna från den här sidan för att skapa din operatörsfil.
Carrier Bundle Generator iPhone OS 3.0 - 3.1.2 (ipcc)
Verkar ju onekligen vara lite pill, jag kommer låsa upp min 3gs och köra tele2 på den så
den som först lyckas kan väl posta sitt resultat här?

Ha det gott!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-10 00:15

Hehe, jag var för snabb...
Är ju ingen ide att uppfinna hjulet på nytt: http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/267846-tele2-operatoers-bundle.html

Skall testas imorgon, återkommer med resultat.

Senast redigerat 2010-03-10 10:13
  • Medlem
  • 2010-03-10 15:44

Det där fungerar inte för mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-10 16:12

Men du lyckas importera filen och allt sånt?
Och själva programvaran som möjliggör tethering följer ju med om du använder dig av redsn0w.

Jag kommer göra en test ikväll så får vi se om jag lyckas.

Tethering började fungera från 3.1.3 på olåsta telefoner med icke-apple konfigurationer. Men om telefonen är operatörslåst så kan det säkert vara låst iallafall :/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-10 16:47

Nu förstår jag inte, det är ju många som fått tethering att fungera i forumposten som beskriver hur man importerar inställningarna för tele2.
Och dom kör ju på allt från 3.0 till 3.1.2.

  • Medlem
  • 2010-03-10 21:51

Jag har en italiensk telefon och Spring (Tele2/Comviq) som operatör. Jag har importerat hacket och får inställningarna man ska ha, men kan ändå inte dela ut nätet.

1
Bevaka tråden