Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efterlyses: Bra böcker om sociala medier i webbdesign

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som sitter inne med bra tips på en bok/böcker om hur man tillämpar och integrerar sociala medier i webbplatser/webbdesign. Jag förstår ju själva grundprincipen, men skulle behöva fördjupa mig i detta, eftersom fler och fler kunder ställer frågor kring detta.

Tacksam för alla tips.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-09 11:19

Det finns väldigt få böcker i dagsläget om just detta, tyvärr. Hojta till om du hittar någon bra!

Ursprungligen av patan:

Det finns väldigt få böcker i dagsläget om just detta, tyvärr. Hojta till om du hittar någon bra!

Hittade något. Groundswell – Winning in a World Transformed by Social Technologies
ISBN: 1422125009

förstår inte detta med böcker... allt finns ju att hitta via google?

jag har pysslat med datorer och programmering hela livet och jag har ALDRIG läst en bok om ämnet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-09 12:16

Titta och sno bra idéer - eller ännu bättre - utveckla själv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-09 13:56

Groundswell handlar om teorin bakom sociala medier inte hur man arbetar med implementering på siter. Den är skriven av Forrester som är erkänt strategiskt kompetenta inom området.

Boken är bra, men mer strategisk än taktisk.

Bra böcker om sociala medier:

Groundswell
Made to stick
Social Media is a cocktail party
Social Media for dummies

Men det är bättre på nätet, det finns tusentals bloggar etc som behandlar detta bra.

Kolla:

Guy Kawasaki
Seth Godin
Louis Gray
Forrester

osv, osv, osv

Tangen: Tusen tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-09 15:02
Ursprungligen av Raumschiff:

Tangen: Tusen tack.

Anytime

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-09 15:40

Vad gäller sociala medier så finns det tre olika nivåer.

1. Strategiskt, dvs vad ska man göra, vart ska man göra det, vad vill man uppnå, och när ska det ske

2. Taktiskt, HUR gör man det - hur reagerar enskilda människor på budskap, hur fungerar gruppdynamik, grupptillhörighet, änglslan, idoldyrkan och viljan att vara till lags.
(dvs rent psykologiska effekter och möjligheten att spela på dessa)

3. Implementering, hur funkar verktygen.

1
Bevaka tråden