Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ständiga frånkopplingar med tethering, Tappar all signal, "INGEN SERVICE"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan jag uppdaterade till 3.1.2 så har jag problem med tethering, både USB och BT.
Det som händer är att jag får sporadiska frånkopplingar från telenätet, och det står då "INGEN SERVICE" där operatören normalt är angiven. Den första frånkopplingen kommer oftast efter 2-3 minuter, men sedan kan det gå upp emot 10-15min mellan frånkopplingarna.

Ca 10 sekunder efter att "INGEN SERVICE" kommit upp så står det "Söker..." och sedan har jag full 3G-mottagning igen och tethering fungerar som normalt.

Har Telenor med Fri Mobilsurf Turbo. Har testat både service.telenor.se och internet.telenor.se som APN men utan framgång.

Någon mer som upplever detta? Frågan är om det är en bugg i mjukvaran eller ett fel i nätet?

jag har upplevt samma problem, närsomhelst kan jag plötsligt få "no service".
trodde först det var för jag bodde på landet men häromdan hände det inne i malmö.
om jag söker upp nätet igen så kommer det med full täckning.

detta har hänt mig kanske 4-6 gånger den senaste månaden.
har också telenor.

kan vara sedan senaste uppdateringen.

frågade kundesrvice första gången det hände, trodde berodde på en stormig natt men fick bara svar att starta om osv.

så jag har inget svar men du är inte ensam

Min iPhone hade samma problem men inte bara med tethering utan hela tiden, jag har dock ej Telenor utan Tre... Trodde också att detta berodde på att jag vistades på platser med dålig mottagning men det hände även om det är i princip full mottagning (för övrigt är radiodelen i iPhonen helt kass, mycket sämre mottagning än de andra telefoner jag testat, tom min gamla htc är bättre och de är långtifrån kända för bra mottagning...) Vet inte om detta är nåt känt problem, men jag lämnade iaf in min förra veckan, har inte fått tillbaks den än men antar att man får en utbytesenhet så vi får väl se om den funkar bättre...

Hannes

Igår eskalerade det totalt. Fick NO SERVICE tre gånger på en halv dag, och varje gång segade telefonen ner sig totalt. Sista gången frös den och jag blev tvungen att stänga av med power+home-knapparna.

När jag sen försökte starta den så hamnade iPhonen i en s.k. "infinite loop", den startade alltså aldrig riktigt utan började om hela tiden utan att jag kom till hemskärmen. Slutade med att jag fick restora en och jailbreaka om och låsa upp igen

Detta skedde inte när internetdelningen var på. Utan jag satt och surfade helt enkelt..

Har fått tillbaka min iphone från service nu, eller fått en utbytesenhet rättare sagt... Har använt den hela dagen idag och än så länge verkar den funka bra, upplever dessutom att mottagningen överlag är bättre än med den gamla... Så i mitt fall verkar det ju iallafall som att det var nåt hårdvarufel på den gamla telefonen...

Hannes

telenor skickade ett nytt simkort och sedan dess har det inte varit ngra problem, dom kände tydligen till detta.

Ursprungligen av aboutblank:

telenor skickade ett nytt simkort och sedan dess har det inte varit ngra problem, dom kände tydligen till detta.

Intressant! Fortfarande inga frånkopplingar? Jag börjar tröttna på frånkopplingarna ordentligt så jag ska ringa och be om ett nytt simkort också. Hur lång tid tog det innan du fick ett nytt?

Ursprungligen av Scratchen:

Intressant! Fortfarande inga frånkopplingar? Jag börjar tröttna på frånkopplingarna ordentligt så jag ska ringa och be om ett nytt simkort också. Hur lång tid tog det innan du fick ett nytt?

det tog bara ett par dagar har jag för mig.

funkar bättre nu.

tappar fortfarande lite täckning ibland, kan bero på att jag bor på "landet".
men de räcker att trycka på reset settings så löser de sig.
däremot är jag ibland uppe i 7-800kb/sec (med services.telenor.se).

chattade med telenor en dag jag tyckte det gick segt.
då sa han på supporten att jag hade " på tok för många uppkopplingar på mitt abonemang", vad nu det betyder. jag fick starta om telefonen efter 15 minuter sen var de bättre igen.

vet inte vad han menade, skummt om de ska starta nya uppkopplingar som stör.

Jag har haft samma problem på min 3GS men enbart när eller om jag har den Jailbreakad. Någon som känner igen de felet?

1
Bevaka tråden