Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail klarar inte att visa bilagor

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!

Uppdaterade till Snöleppan på min MacBook Pro och har haft problem med Mail, som stängs av när jag vill läsa inkomna mejl som har bilagor. Varenda gång, samma sak! Jag har meckat med detta en månad nu och kört allt som går att köra - skivverktyg, Onyx, TechTool 5.0.6, Diskwarrior 4.2. Förbenat förryckt! Någon som har en bra idé om möjlig orsak?

Tacksam för svar! /EL

Har du testat Mails funktioner för att reparera sin maildatabas?

Ursprungligen av hummel:

Har du testat Mails funktioner för att reparera sin maildatabas?

Tack för svaret!

Menar du funktionen: Huvudmenyn/Brevlåda/Bygg om ?
Den har jag provat. Det hjälper tyvärr inte.
FInns det andra funktioner än den?

Min nästa undran är ju nu om man ska om installera Mail, eller inte...

/EL

Senast redigerat 2010-02-20 08:44

Hurra! Jag fixade problemet!
Eftersom oxå iTunes kraschade undrade jag om de hade någon gemensam nämnare och började söka i Systemmeddelanden - Kraschloggar - och fann att de hade Java problem. Efter mycket pillande körde jag igång Pacifist(skaffa det om ni inte redan har det!) och plockade ut det paketet ur Snöleppans Install DVD och installerade det via Pacifist. Körde igång Mail(och iTunes) och nu funkar allt igen.

Gud är god mot den gode!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-21 17:47

Konstigt, vad använder iTunes och Mail java till? Båda programmen använder inte Java utan Cocoa.

Ursprungligen av acke:

Konstigt, vad använder iTunes och Mail java till? Båda programmen använder inte Java utan Cocoa.

Jag vet inte, men det kan finnas plugins med Java-kod. Eller att SSL-kommunikation med servern är kryddat med med lite Java.

Det finns en kb-artikel om Mail och Java: Mac OS X 10.5: Some applications may unexpectedly quit after Java Update 4 is installed.

(Mail är Cocoa, men iTunes är fortfarande Carbon.)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-22 10:57
Ursprungligen av acke:

Konstigt, vad använder iTunes och Mail java till? Båda programmen använder inte Java utan Cocoa.

Det kan inte vara någon Dependency? Att man skriver över någon lib när man installerar Java, som Mail/iTunes använder?
Bara spånar....

1
Bevaka tråden