Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS säkerhet - eller brist därav

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skall säga direkt, jag kan inte det tekniska för att verifiera, men om det stämmer? Var befinner sig då MS egentligen säkerhetsmässigt?

Varför är detta viktigt? För att säkerhets firmorna vill väldigt gärna att OSX användare skall "vakna".

MS tillhandahåller numera antivirus som uppdateras ständigt.
Hur vakna är de själva när de inte bygger sitt nya windows säkrare än så som det beskrivs här?

On Kneber — Learning Curve

OBS - Jag vill inte starta plattforms pajkastning här.

I fokus står vi som användare, ok?

Jag har ingen aning hur bra MS enga antivirus fungerar, men det är i vilket fall schysst av dem att inkludera det till skillnad mot tidigare. Om inte annat så hålls en novis datoranvändare betydligt säkrare än tidigare utan att behöva skaffa tredjepartsantivirus, jag skulle nog bli förvånad om jag fick reda på hur många XP-burkar som står uppkopplade utan något som helst antivirussystem. Själv använder jag AVG Free på mina Windows-datorer, gratis och bra nog för mig - dock kör jag ju Macen för de viktiga projekten.

Problemet har väl varit att dom typ inte fått inkludera det? Typ monopol osv..

jo visst är antivirus bättre än inget. men rixstep påvisar en väsentligt större lucka. Har ni läst länken?

1
Bevaka tråden