Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med bluetooth headset

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med att få bluetooth headset att funka med macen. Jag har två stycken och bägge funkar dåligt.
Jag har headsetet synkat med min Macbook Pro. När jag slår på headsetet kopplar det inte automatiskt utan jag brukar behöva trycka på nån knapp för att headsetet ska vakna och koppla mot datorn. Från datorn ställer jag in att headsetet ska fungera som ljud ut-enhet och det ser bra ut. Problemet är sedan när jag trycker på Play i iTunes eller ringer i Skype eller annat ljud kommer från datorn, då får jag ett meddelande att det var ett problem med mitt headset och att det inte fungerar och att standardljudutgången kommer användas istället.
Detta gäller både ett BlueAnt samt ett Ericson headset jag har. Det hela fungerar faktiskt ibland men mycket sällan.

Hur fungerar headseten med andra enheter?

Testa att släng com.apple.bluetooth.plist i Mac HD/Library/Preferences (Kan ligga i System Configuration med) och starta om datorn/logga ut och logga in igen.

Tack för tipset. Fungerade tyvärr inte dock. Jag har även en bluetoothmus som funkar precis som den ska. Det hela är mycket förvirrande.

1
Bevaka tråden