Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Tarek:

Samma här

ah! helvete, tittat omkring ett tag nu, ENDAST sony har överhuvudtaget något som jag kan tänka mig fundera på att köpa istället för en MacBook Pro. Den är ju självklart slut dock. Sony Vaio F serien.
Väntar fan på MacBook Pro nu istället tills pengarna förlorat sitt värde pga inflationen...

varför kom de inte MacBook Pros istället för Apertune 3? vilket tjänar de tveklöst mest på egentligen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-16 16:42
Ursprungligen av Ollebro:

ah! helvete, tittat omkring ett tag nu, ENDAST sony har överhuvudtaget något som jag kan tänka mig fundera på att köpa istället för en MacBook Pro. Den är ju självklart slut dock. Sony Vaio F serien.
Väntar fan på MacBook Pro nu istället tills pengarna förlorat sitt värde pga inflationen...

varför kom de inte MacBook Pros istället för Apertune 3? vilket tjänar de tveklöst mest på egentligen?

Lugna ner dig lite nu. Köp nu om du verkligen behöver en dator och vänta om du kan vänta. Så enkelt är det ju faktiskt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-16 18:45
Ursprungligen av acke:

Lugna ner dig lite nu. Köp nu om du verkligen behöver en dator och vänta om du kan vänta. Så enkelt är det ju faktiskt.

Det är skillnad på att verkligen behöva en dator och vara väldigt sugen på nästa generation. Visst ligger det något i det klassiska utrycket att "Behöver du så köp, om inte så kan du vänta", men är man så insnöad att man sitter på detta forum hela dagarna så finns det utöver den faktiska nyttan av datorn också en nog så viktig psykologisk aspekt av att vilja ha det senaste och häftigaste. Har man hyfsat begränsad ekonomi är det ju klart att man gärna ser att behovet av dator och suget efter det senaste sammanfaller.

Extra frustrerande är det dessutom om man som jag inte ser något alternativ till macbook pron och bara får hålla sig till tåls.

  • Medlem
  • 2010-02-16 19:22

Vill gärna ha detta i den nya MacBook Pro: SSD - Inbyggd 3g - Utbytbar batteri - Bättre skärm - Blu ray - USB3.0 - "äkta"i7processor - Fingeravtrycksläsare - Svarta färgen - Hdmi - väger mindre-full hd skärm... Gärna allt detta i en "bärbar" 13". O:-)

Ursprungligen av Jånte:

Extra frustrerande är det dessutom om man som jag inte ser något alternativ till macbook pron och bara får hålla sig till tåls.

Det ända seriösa alternativet jag har för tillfället hittat är just Sony Vaio Z. Man vill ju gärna köpa en "framtids säker dator"?

Ursprungligen av Tarek:

Vill gärna ha detta i den nya MacBook Pro: SSD - Inbyggd 3g - Utbytbar batteri - Bättre skärm - Blu ray - USB3.0 - "äkta"i7processor - Fingeravtrycksläsare - Svarta färgen - Hdmi - väger mindre-full hd skärm... Gärna allt detta i en "bärbar" 13". O:-)

Utbytbart batteri - kommer inte att hända. Det tog de ju nyss bort.
Blu-Ray - kommer inte att hända.
Fingeravtrycksläsare - kommer inte att hända.
Svart färg - kommer inte att hända.
HDMI - kommer inte att hända.

Övriga är "kansken". SSD finns ju redan som tillval, och 17" har ju redan högre upplösning än 1080p. I en 13" skulle det självklart vara helt oanvändbart.

Dags att se dig om efter något annat.

  • Medlem
  • 2010-02-16 19:48
Ursprungligen av Capeman:

Utbytbart batteri - kommer inte att hända. Det tog de ju nyss bort.
Blu-Ray - kommer inte att hända .:mad:
Fingeravtrycksläsare - kommer inte att hända.
Svart färg - kommer inte att hända.
HDMI - kommer inte att hända.

O:-)

Haha, jomen att allt detta kommer inte komma på den nya MacBook Pro har jag misstänkt
Jag menar att allt detta kommer jag att offra till "Apple" gudarna för att få möjlighet att pröva på mac os x MacBook pro.

  • Medlem
  • 2010-02-17 11:03
Ursprungligen av Tarek:

Vill gärna ha detta i den nya MacBook Pro: SSD - Inbyggd 3g - Utbytbar batteri - Bättre skärm - Blu ray - USB3.0 - "äkta"i7processor - Fingeravtrycksläsare - Svarta färgen - Hdmi - väger mindre-full hd skärm... Gärna allt detta i en "bärbar" 13". O:-)

Det ända seriösa alternativet jag har för tillfället hittat är just Sony Vaio Z. Man vill ju gärna köpa en "framtids säker dator"?

Kunde håla med dig om Hdmi innnan, men har ändrat mig.

Utbytbart batteri - varför?, gör bara datorn "skramligare"

USB 3 - Ja, kan va bra, men jag köper inte en ny "park" externa direkt...

Fingeravtrycksläsare = pc-krimskrams

Svart - visst, det var kul en vecka när den svarta MacBooken kom för några år sedan, tills den blev alldeles blanksliten och "flottig", nej varför inte framhäva att den är "ur ett stycke" alu?

Bluray - nej, ta bort allt vad optiska läsare och skrivare heter, om man vill ge ut programvara fysiskt, gör det på usb-sticka eller SD.
En repkänslig skrymmande roterande skiva, tillhör inte det förra årtusendet?
Ge mig EN fördel, förutom låga tillverkningskostnader för film och skivbolagen

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-17 11:17
Ursprungligen av Jordi:

Ge mig EN fördel, förutom låga tillverkningskostnader för film och skivbolagen

Sony BMG mfl. måste ha ett enkelt sätt att distribuera rootkits?
(Sony BMG CD copy protection scandal - Wikipedia, the free encyclopedia)
Får dock hålla med om att CD/DVD börjar bli föråldrat medie numer, speciellt när USBminnen får större och större utrymme medans de blir mindre och mindre rent fysiskt.

  • Medlem
  • 2010-02-16 16:43
Ursprungligen av Ollebro:

ah! helvete, tittat omkring ett tag nu, ENDAST sony har överhuvudtaget något som jag kan tänka mig fundera på att köpa istället för en MacBook Pro. Den är ju självklart slut dock. Sony Vaio F serien.
Väntar fan på MacBook Pro nu istället tills pengarna förlorat sitt värde pga inflationen...

varför kom de inte MacBook Pros istället för Apertune 3? vilket tjänar de tveklöst mest på egentligen?

Har själv spanat in Sony Vaio Z Serien. 26.990,00 SEK Skulle vilken dag som helst köpt den om den bara kostat 6000:- mindre. Och fanns tillgänglig nu!

Har även själv väntat på MacBook Pro sedan början av december. Hoppas dem får till det med dem nya pros. Annars blir jag väldigt

  • Medlem
  • 2010-02-16 16:59

Kan man köra Mac OS X på en Sony?
Eller ska ni köra Windows7 eller Vista (eller vad det där konstiga heter) på MBP'n?
Visst, det är helt klart marknadens snyggaste och "styvaste" laptop, men är det inte
det fantastiska operativsystemet som avgör att man väljer Apple?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-16 17:11
Ursprungligen av Tarek:

Har själv spanat in Sony Vaio Z Serien. 26.990,00 SEK Skulle vilken dag som helst köpt den om den bara kostat 6000:- mindre. Och fanns tillgänglig nu!

Har även själv väntat på MacBook Pro sedan början av december. Hoppas dem får till det med dem nya pros. Annars blir jag väldigt

OT
Nu hittar jag inte explicit vad quad ssd står för men om det är fyra ssd i raid0 så förstår jag inte varför den sägs bara vara 6 ggr snabbare än en 5400 varvare... Verkar vara en helt underbar dator för övrigt. ~1.5kg dessutom!!
OT

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-16 15:20

Vilket enormt uppdämt köpbehov som ligger på lur inför nästa generations macbook pro. samtliga som håller en aning koll på lanseringsrykten och buyers guide väntar febrilt och många av oss har väntat ända sedan december. Att Steve har skrutit om vilka grymma produkter apple kommer lansera under 2010 gör inte saken sämre.

Jag har följt denna tråden varje dag sedan december och hoppas verkligen att de släpper en ny Macbook Pro snart...

  • Medlem
  • Hultsfred
  • 2010-02-16 16:19

Också följt denna tråden varje dag sedan slutet på December då jag sålde min iMac..
Börjar få lätt panik nu! Var helt säker på att Stevie skulle visa upp en ny macbook pro den 27:e Jan och följde Apples event med folköl och chips.. tji fick jag, när de enbart visade en förvuxen ipod.. sen kom macworld expo.. en hel dag gick åt att följa olika hemsidor och hoppas, hoppas att en ny macbook pro modell skulle lanseras... men igen.. besvikelse.. fårväll fortsätta att kolla denna tråden och macrumors 50ggr om dagen...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-02-16 16:57

Är ni helt allvarliga när ni skriver att ni ska köpa en Sony Vaio (och byta till att använda Windows) bara för att Apple inte släppt nån ny snabbare dator på flera månader? Så mycket har inte hänt med det tekniska.

Ni är ju inte riktigt kloka.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-16 17:00
Ursprungligen av Mija:

Är ni helt allvarliga när ni skriver att ni ska köpa en Sony Vaio (och byta till att använda Windows) bara för att Apple inte släppt nån ny snabbare dator på flera månader? Så mycket har inte hänt med det tekniska.

Ni är ju inte riktigt kloka.

Vaddå "ni"... placera inte oss i samma fack som "den där"

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-02-16 17:03
Ursprungligen av NBK:

Vaddå "ni"... placera inte oss i samma fack som "den där"

Ollebro och Tarek är två, det är väl tillräckligt för att säga ni. Ni två, strax ovanför mitt inlägg.

  • Medlem
  • 2010-02-16 17:50
Ursprungligen av Mija:

Är ni helt allvarliga när ni skriver att ni ska köpa en Sony Vaio (och byta till att använda Windows) bara för att Apple inte släppt nån ny snabbare dator på flera månader? Så mycket har inte hänt med det tekniska.

Måste man ha haft en Apple produkt för att få vara medlem på det här forumet? Det jag menar är att jag aldrig har arbetat i mac os x. Eller haft en MacBook x innan. Det närmaste jag har kommit till apple/mac är iphone 3gs & ipod. Har gärna velat skaffa mac för att kunna utvärdera och skapa mig en uppfattning hur både operativ systemet och datorn fungerar.

Som svar på din fråga: "Är ni helt allvarliga när ni skriver att ni ska köpa en Sony Vaio"
Om Apple inte släpper den nya MacBook Pro inom ett par veckor. För min egen del JA!

Har för mig att det ska gå installera Mac os x på en Sony vaio?

Win7 har jag ändå tänkt och använda parallellt med mac os x på MacBook Pro.
Ser själv inget fel på win7!

Ursprungligen av Mija:

Ni är ju inte riktigt kloka.

Mija utvärdera den meningen och återkom gärna.

  • Medlem
  • 2010-02-16 18:31

"Win7 har jag ändå tänkt och använda parallellt med mac os x på MacBook Pro.
Ser själv inget fel på win7!"

Håll ut ett par veckor så kommer du se många...

Ursprungligen av Jordi:

"Win7 har jag ändå tänkt och använda parallellt med mac os x på MacBook Pro.
Ser själv inget fel på win7!"

Håll ut ett par veckor så kommer du se många...

Far och mor har var sin skit dator med windows 7. På ett år har de endast råkat ut för hårdvaruproblem. Win 7 är verkligen riktigt bra, osx är dock snäppet bättre

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2010-02-16 16:58

Man borde bojkotta Apple tills som slutar med sitt evinnerliga hemlighetsmakeri verkar ju inte vara någon som gillar det och kunden har ju alltid rätt! Eller vill inte Apple ha några kunde?

Ursprungligen av Yodafly:

Man borde bojkotta Apple tills som slutar med sitt evinnerliga hemlighetsmakeri verkar ju inte vara någon som gillar det och kunden har ju alltid rätt! Eller vill inte Apple ha några kunde?

Ja, för det har ju fungerat så himla dåligt för Apple hittills. De har knappt en krona på banken och knappt några kunder...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-16 17:04

Kände mig ändå smått förolämpad

Nästa tisdag !!! Då smäller det ! ...
Allvarligt talat kommer inte apple upp med en quad i7 MacBook pro snart har man ju gett upp pro segmentet helt och gått över till fjantsegmentet med iTouch och dess halvretarded storebror.

  • Medlem
  • Hultsfred
  • 2010-02-16 17:38
Ursprungligen av Firechild:

Nästa tisdag !!! Då smäller det ! ...
Allvarligt talat kommer inte apple upp med en quad i7 MacBook pro snart har man ju gett upp pro segmentet helt och gått över till fjantsegmentet med iTouch och dess halvretarded storebror.

På tal om Touch, vem vet. Nästa macbook Pro kanske kommer med touch-skärm

  • Medlem
  • Hultsfred
  • 2010-02-16 17:44

om inte annat så vore det ju fräckt om de skippade tangentbordet till förmån för en touchskärm, med liknande tangentbord som ipad så kan man ladda hem "teman" o på så vis få dedikerade photoshoptangentbord, Pro Tools tangentbord et.c med bara en knapptryckning.. Vem vet som sagt.. De kanske filurar på något sådant, därför det tar sådan tid för dem hehe ^^

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-16 18:37

När Apple skriver "nya" på Macbook Pro serien, menar de då nuvarande modell eller menar de hela det nyaste konceptet med uni-body, inbyggt batteri osv. som fräschade upp serien i sig för ett tag sen?
Apple - MacBook Pro - Den nya MacBook Pro-familjen är här.

Om de menar nuvarande modell tycker jag det är lite oroande... Känns som att de inte tänkt uppdatera den på ett tag då.

Jag kan inte annat än småle lite åt den här tråden. Någon trodde att det skulle komma MacBook Pro vid eventet i januari, fast det inte fanns NÅGOT som pekade på det, och hela forumet sade: "NEJ, det kommer inga MBP vid detta event!".

Ollebro måste nog dock vara mest komisk av alla, som faktiskt köpte en MacBook Pro för några veckor sedan och var så nöjd att han i denna tråd skrev att det kvittade vad Apple kunde komma att släppa, han skulle minsann behålla sin MacBook Pro ändå, men som nu inte längre orkar vänta på en ny utan hellre köper en Sony Vaio.

Jag småler lite igen.

Ursprungligen av Capeman:

Jag kan inte annat än småle lite åt den här tråden. Någon trodde att det skulle komma MacBook Pro vid eventet i januari, fast det inte fanns NÅGOT som pekade på det, och hela forumet sade: "NEJ, det kommer inga MBP vid detta event!".

Ollebro måste nog dock vara mest komisk av alla, som faktiskt köpte en MacBook Pro för några veckor sedan och var så nöjd att han i denna tråd skrev att det kvittade vad Apple kunde komma att släppa, han skulle minsann behålla sin MacBook Pro ändå, men som nu inte längre orkar vänta på en ny utan hellre köper en Sony Vaio.

Jag småler lite igen.

Vad skall jag med en skadad dator till? Klart jag lämnar tillbaka den. Sedan att det finns en annan intressant dator på marknaden är väll inte så konstigt? Apple är ju inte magiska direkt, de gör grymma produkter helt klart men tillslut blir även de "dåliga".
Jag köpte datorn var oerhört lycklig 5 6 dagar, upptäckte fel på den, tänkte först skit samma. Installerade några spel min tidigare 10 000krs dator köpt för 4 år sedan kunde spela. Det gick inget vidare i en dator för 17 000kr. Då bestämmde jag mig för att skicka hem den igen och antingen vänta eller köpa en Sony.
Har inte obegränsat med pengar direkt, köper jag dator nu skall den vara med mig 5 år minst. Då räcker inte en core2duo och ett 9400 kort för 17000.
Men! Kommer det en ny dator nästa tisdag är ju det den som köps!

Ursprungligen av Ollebro:

Vad skall jag med en skadad dator till? Klart jag lämnar tillbaka den. Sedan att det finns en annan intressant dator på marknaden är väll inte så konstigt? Apple är ju inte magiska direkt, de gör grymma produkter helt klart men tillslut blir även de "dåliga".
Jag köpte datorn var oerhört lycklig 5 6 dagar, upptäckte fel på den, tänkte först skit samma. Installerade några spel min tidigare 10 000krs dator köpt för 4 år sedan kunde spela. Det gick inget vidare i en dator för 17 000kr. Då bestämmde jag mig för att skicka hem den igen och antingen vänta eller köpa en Sony.
Har inte obegränsat med pengar direkt, köper jag dator nu skall den vara med mig 5 år minst. Då räcker inte en core2duo och ett 9400 kort för 17000.
Men! Kommer det en ny dator nästa tisdag är ju det den som köps!

Vad jag menar är bara att du hade en dator som du var nöjd med fram till du upptäckte att den var defekt. Defekten hade ju inget med datormodellen som sådan att göra, eller hur? Det enklaste hade väl då varit att bara ersätta den defekta datorn med en likadan, fungerande? Du struntade ju nyligen i vad Apple eventuellt kommer att släppa eftersom du var så nöjd med den nuvarande modellen.

Det var bara lite komiskt, strunt samma nu.

Bevaka tråden