Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telltale Games släpper sina spel till Mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-12 16:55
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-12 22:47

Lysande! Rullade igång min gamla pc och installerade steam BARA för att Telltale kom med Tales of Monkey Island... Vilket jag kunde spela med 6 frames per sekund på gamla quadro FX 128mb kortet i den...

För er som är monkey island toskar så kan jag starkt rekommendera "tales" - men köp det via telltalegames istället för steam - billigare.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-13 00:12

Japp, även jag har säsong 1 av ToMI, samt special edition som släpptes för ett tag sedan
Det lutar nog åt att köpa spelen till Mac med, om det inte är så att man får tillgång till dem iom man redan äger dem. För att stödja dem.

Ursprungligen av Kenneth M:

Lysande! Rullade igång min gamla pc och installerade steam BARA för att Telltale kom med Tales of Monkey Island... Vilket jag kunde spela med 6 frames per sekund på gamla quadro FX 128mb kortet i den...

För er som är monkey island toskar så kan jag starkt rekommendera "tales" - men köp det via telltalegames istället för steam - billigare.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-02-11 22:05

Nu är Tales of Monkey Island släppt till Mac. Det pågår även en omröstning om vilket som ska släppas härnäst.
Telltale Games - Games for Mac: Gaming for the rest of us!.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-11 23:26

Min röst faller på Sam & Max utav de alternativen

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-14 20:24

Strålande bra att om man redan hade köpt ToMI-spelen så kunde man även ladda ner Macversionen direkt!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-12 13:40

Ser ut som att Sam & Max är på gång med, kollar man i slutet av trailern så ser man ett välbekant äpple
Sam & Max To Enter The Devil’s Playhouse | Rock, Paper, Shotgun

1
Bevaka tråden