Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

stänga av 3G/EDGE/GRPS?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja, jag fick ärva en iPhone i Måndags med telia refill :D. Jag upptäckte dock igår att mycket pengar dras från kortet även om jag inte surfar på 3G, Edge eller GRPS då vissa apps skickar s.k. Pushnotiser. jag hittar inte någon funktion i telefonen som stänger av internet utom flygplans läge, vilket inte är ett alternativ då telefon och WiFi funktionen drabbas av detta, jag har ringt kundtjänst på 90200 och dem säger att jag gör det i telefonen.:mad:
man vill ju liksom inte ha en telefon som kostar 9 spänn om dagen trots att den ligger hemma...
HELP NEEDED!

Mvh /UHV

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-02-12 09:13

Prova att ringa kundtjänst igen, jag är ganska säker på att jag ringt dit tidigare när jag inte hade något dataabbonemang och bett dem stänga av möjligheten till datatrafiken.
Någon annan kanske vet vad tjänsten heter som ska stängas av.

Ta bort APN.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-12 18:26
Ursprungligen av keptang:

Ta bort APN.

Med borttagen APN fungerar det väl fortf?

Skriv medvetet fel i den istället

Ursprungligen av zappee:

Med borttagen APN fungerar det väl fortf?

Skriv medvetet fel i den istället

Provade att skriva fel, skrev din.mammaluktar.fisk funkade faktiskt riktigt bra, står att den inte kunde kontakta mobilt internet <MISSION ACCOMPLISHED!>
Tack ska ni ha!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-14 19:11
Ursprungligen av Unge Herr Vagnér:

Provade att skriva fel, skrev din.mammaluktar.fisk funkade faktiskt riktigt bra, står att den inte kunde kontakta mobilt internet <MISSION ACCOMPLISHED!>
Tack ska ni ha!

Jag tror dock att den kan dra mer batteri nu, då den hela tiden lertar efter den APN du har skrivit in, som inte finns.

har redan tagit bort APN (Dock inte för MMS) men ut på internet med avstängd Wifi Gör jag ändå. jag ska ringa kundtjänst när jag har tid att sitta i telefonkö i en halvtimme. tack för svar;)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-02-12 10:46

Jag hade avstängd datatrafik på min iPhone ett tag. Ring Kundtjänst eller gå in på Telias hemsida - där kan man också stänga av datatrafiken (vet iof inte om det funkar med kontantkort)

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2010-02-14 12:12
Ursprungligen av gunek:

Jag hade avstängd datatrafik på min iPhone ett tag. Ring Kundtjänst eller gå in på Telias hemsida - där kan man också stänga av datatrafiken (vet iof inte om det funkar med kontantkort)

Kan meddela att det går även med kontantkort på Telias "Mina sidor". Heter då "Mobilsurf Bas".

Kom på att jag har för mig att man måste starta om iPhonen när man ändrat.

1
Bevaka tråden