Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 16:07

hahahahhaha ÅH så roligt

  • Medlem
  • 2010-02-09 16:11

Tar det längre tid att bygga om butiken för en mer spännande produkt?

Ursprungligen av Baron:

Tar det längre tid att bygga om butiken för en mer spännande produkt?

Jag tänker mig att tiden sajten är nere också innefattar utbildning av personalen, uppdatering av interna register osv osv. Kanske rent av översättningar? Hemlighetsfulla Apple vill ju ogärna att saker läcker ut innan och litar säkert inte på sin egen personal ens.

Jag har ytterst svårt att tänka mig att Apple behöver stänga ner Apple Store av rent tekniska skäl.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-09 16:15

Förhoppningsvis har dom tagit bort de blåa Nyhets taggarna från de andra maskinerna för att man inte ska tro att dom också är nya när nya MBP kommer!

The expo takes place from February 11th - 13th, 2010. Det är jo väl nu på torsdag, är det inte högst troligt att det kommer då ? Jag tror på det

Teori: de stänger i tre timmar för att göra dolda (datumstyrda?) förändringar o sedan när man minst anar det så dimper det in prylar mitt i natta

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-09 17:15
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Teori: de stänger i tre timmar för att göra dolda (datumstyrda?) förändringar o sedan när man minst anar det så dimper det in prylar mitt i natta

Varför skulle dom vilja göra så - skapa förväntningar på dagen (som leder till missnöje) och sedan släppa i smyg på natten?

Ursprungligen av Hallon:

Varför skulle dom vilja göra så - skapa förväntningar på dagen (som leder till missnöje) och sedan släppa i smyg på natten?

Fast för Apple så låg sajten nere på natten. Klockan är nu 8 på morgonen i Cupertino.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-09 17:31
Ursprungligen av Papperskatt:

Fast för Apple så låg sajten nere på natten. Klockan är nu 8 på morgonen i Cupertino.

Så långt tänkte jag inte..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-09 17:41

Om det blir som 2008 så kommer nya MBP 23e februari eller 2 mars.

//Rob

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2010-02-09 18:39

Varför tror alla att apple kommer att uppdatera sina produkter på just tisdagar? Har jag missat något?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-02-09 18:41
Ursprungligen av Yodafly:

Varför tror alla att apple kommer att uppdatera sina produkter på just tisdagar? Har jag missat något?

För att de flesta uppdateringar Apple gör som inte hänger ihop med en Keynote brukar ske på Tisdagar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-09 19:34
Ursprungligen av Yodafly:

Varför tror alla att apple kommer att uppdatera sina produkter på just tisdagar? Har jag missat något?

Marknadsföringsnissar brukar hävda att tisdagar är den optimala dagen för att lansera nya produkter. Om det finns någon data bakom påståendena vet jag inte.

Ursprungligen av Yodafly:

Varför tror alla att apple kommer att uppdatera sina produkter på just tisdagar? Har jag missat något?

Historien.

Kolla tillbaka på varenda produktlansering Apple gjort de senaste 10 åren och du kommer att se att det nästan alltid skett på en tisdag eller en onsdag, där tisdagar är allra vanligast.

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2010-02-09 22:25

Okej tack för upplysningen:) Men om man nu skulle gissa på ett datum när ny MBP kommer vad skulle ni då gissa?

1. 16 feb
2. 23 feb
3. Någon gång i Mars?
4. Andra förslag?

Skälv tror jag 16 alltså nästa tisdag.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-09 22:33
Ursprungligen av Yodafly:

Okej tack för upplysningen:) Men om man nu skulle gissa på ett datum när ny MBP kommer vad skulle ni då gissa?

Februari eller Maj. Mars och April är iPad-månader och inget kommer få ta uppmärksamhet från Stevies nya älskling.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 23:01
Ursprungligen av h_e:

Februari eller Maj. Mars och April är iPad-månader och inget kommer få ta uppmärksamhet från Stevies nya älskling.

Det tror jag om det handlar om mindre uppdateringar. Inte väntar de till maj om de har den klar i slutet av feb. Tror inte heller att en liten uppdatering av insidan av Macbooks uppmärksammas av andra än den lilla procenten som verkligen bryr oss och vi vet ju redan om iPad.

Ursprungligen av h_e:

Februari eller Maj. Mars och April är iPad-månader och inget kommer få ta uppmärksamhet från Stevies nya älskling.

Jag tror inte Apple resonerar så. Det är en sak att vara starkt fokuserade på en produkt vid ett specialevent som lanseringen av iPad. Det är typiskt Apple (och rätt smart av dom). Men det betyder inte att de viker flera månader av hela företagets resurser till iPad.

För det första är iPad redan en snöboll i rullning som bara växer, helt av sig själv. Det kommer att vara otroligt mycket uppmärksamhet kring lanseringen av iPad utan att Apple lyfter ett finger. Se bara på en enorma uppmärksamhet det fick redan innan Apple ens andats ett ord om produkten.

För det andra så är de bärbara datorerna Apples kärnverksamhet när det gäller datorer. De säljer ofantligt bra av de bärbara och de tjänar mycket pengar på det. Det är det segmentet som växer mest. Inte skulle Apple välja strypa detta under flera månader om de har en uppdatering redo.

Jag tror fortfarande att nya bärbara kan lanseras vilken vecka som helst nu. Man kan ju hoppas på februari, men sträcka sig till mars i värsta fall. Och skulle det dröja längre än så beror det inte på iPad utan på något annat, som komponentbrist eller liknande.

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2010-02-10 00:15

En sak som kan hålla hoppet uppe om att nya MBP kommer i februari är ju att de senaste fem releaserna av MBP har varit med ca 8 månaders mellanrum vilket betyder att om apple följer det mönstret så borde uppdateringen ske i februari då det är den åttonde månaden sedan senaste MBP.

tja, nytt grafikkort blir det. de har kört samma i pro sedan oktober 2008 ser jag. större HDDs kommer nog också erbjudas, 1tb som högst och lägst 320gb? i5 i 15 tum och kanske i7 i dyraste 15 och 17tummaren? i3 eller i5 i 13tummaren.
skärmar, hade drömt om fullhd på 15tummaren. vet dock inte hur de skulle toppa det i 17tummaren. jag har då inte sett någon 17tum skärm med mer än 2XXXx1XXX pixlar.
SSD diskarna blir nog inte större men går nog ned i pris.
gissar på samma mängd ram.
utseendet kommer nog inte ändras alls.
kanske kommer priset för oss svenskar justeras, dollarn är ju inte riktigt så hög som apple påstår den vara.

tja, det är lite saker jag vill se nästa tisdag
imorgon åker min macbook pro hem till holland igen. pengarna får jag om ca 2veckor. så denna eller om två tisdagar spelar mig ingen roll. blir att köpa mellan 15tummaren denna gång med och inte den billigaste.

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2010-02-11 21:08

Är lite orolig för att det blir intels integrerade grafikkort det har väl ryktas om det. Någon som har hört något mer om det? För de får ju inte försämra grafikkortet. CPUn är ju inte allt.

Ursprungligen av Yodafly:

Är lite orolig för att det blir intels integrerade grafikkort det har väl ryktas om det. Någon som har hört något mer om det? För de får ju inte försämra grafikkortet. CPUn är ju inte allt.

helt säker på att det blir blandannat ett skitet intelGMA kort i den... verkar ju inte som om det finns några diskreta eller vad de kallas kort för bärbara från andra än intel som funkar med i-processorerna. har gärna fel!

Ursprungligen av Ollebro:

helt säker på att det blir blandannat ett skitet intelGMA kort i den... verkar ju inte som om det finns några diskreta eller vad de kallas kort för bärbara från andra än intel som funkar med i-processorerna. har gärna fel!

Grafikkortet är integrerat på processorn på dubbelkärniga processorerna (Arrandale).

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2010-02-11 21:38

Finns det någon teknisk info på i3, i5 och i7 så man han se hur bra det integrerade intel grafikkortet är jämfört med dagens NVIDIA?

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-11 22:44

Det där verkar ju inte särskilt lovande för Intels del...

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2010-02-11 23:18

Asså nu vart det svårt. Hade tänt att köpa min först MBP nu. Men tänkt vänta till intels "i" processorer kom. Efter som jag spelar mycket spel så hade ja tänkt mig en 15 tum med 512mb Nvidia innan jag hörde om i5 m.m så den även pallar mer krävande spel. Men nu när det antagligen blir intels GMA så funderar jag på att köpa en nu istället även om den nya kommer snart. Men kan det inte bli så att man kan växla mellan intel GMA och ett kraftigare giraffkort precis som på några MBP nu? För tycker det skulle vara konstigt om Apple gjorde så att datorns GPU vart sämre än nu? Dom ska ju uppgradera inte nedgradera får man hoppas. Någon som har hört mer om dubbla grafikkort till kommande modeller.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-12 00:50
Ursprungligen av Yodafly:

Asså nu vart det svårt. Hade tänt att köpa min först MBP nu. Men tänkt vänta till intels "i" processorer kom. Efter som jag spelar mycket spel så hade ja tänkt mig en 15 tum med 512mb Nvidia innan jag hörde om i5 m.m så den även pallar mer krävande spel. Men nu när det antagligen blir intels GMA så funderar jag på att köpa en nu istället även om den nya kommer snart. Men kan det inte bli så att man kan växla mellan intel GMA och ett kraftigare giraffkort precis som på några MBP nu? För tycker det skulle vara konstigt om Apple gjorde så att datorns GPU vart sämre än nu? Dom ska ju uppgradera inte nedgradera får man hoppas. Någon som har hört mer om dubbla grafikkort till kommande modeller.

Det tror jag inte på att toppmodellen av 15" och 17" får endast GMA kort. Då kommer alla att skratta ut de. Då får precis som nu 2 st grafik kort.

//Rob

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-12 16:25
Ursprungligen av Yodafly:

Asså nu vart det svårt. Hade tänt att köpa min först MBP nu. Men tänkt vänta till intels "i" processorer kom. Efter som jag spelar mycket spel så hade ja tänkt mig en 15 tum med 512mb Nvidia innan jag hörde om i5 m.m så den även pallar mer krävande spel. Men nu när det antagligen blir intels GMA så funderar jag på att köpa en nu istället även om den nya kommer snart. Men kan det inte bli så att man kan växla mellan intel GMA och ett kraftigare giraffkort precis som på några MBP nu? För tycker det skulle vara konstigt om Apple gjorde så att datorns GPU vart sämre än nu? Dom ska ju uppgradera inte nedgradera får man hoppas. Någon som har hört mer om dubbla grafikkort till kommande modeller.

Även om du vill ha nuvarande modell kan det vara läge att vänta på en snar uppdatering då förra generationens modeller alltid går ner i pris.

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2010-02-14 12:07

Ok. Det är ju snart tisdag igen:) och ni som har varit med för. Brukar det vara så här lugnt med rykten eller ska man sälla in sig på att det inte blir något den här tisdagen heller?

Bevaka tråden