Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Borttagna filer dyker upp igen

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 08:53

Hej.

Jag har problem med några filer som jag tar bort men som återskapas igen efter några minuter.
Tömning av papperskorgen spelar ingen roll, filerna återkommer ändå.

Filerna ligger i roten på hårddisken.

Känns som om det är någon process som ligger och försöker läsa dessa filer men återskapar dem när de inte hittas. Filerna blir 0K stora.

Någon som vet hur man kan ta reda på vilken process som skapar dessa filer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 09:06

Innan du tar bort dom, så kanske du kan kolla vad dom heter - och lägga upp namnet här - så vi har åtminstone en teoretisk chans att gissa rätt

Kolla även vilken mapp dom ligger i.

Välkommen till 99:an

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 09:10

Det är ett gäng torrent-filer och jag tror att Vuze är boven, men jag har avinstallerat vuze för länge sedan.

Dom ligger direkt i roten på hårddisken

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-02-09 11:08

namn.torrent eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 11:10

Japp.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-02-09 11:13

Har du något annat torrent program installerat?
Vilket program har du laddat ner .torrent filerna med? Det kanske är detta som nedladdningen har hängt sig i eller liknande?

Låter ju som att ett torrentprogram är igång o skapar tillbaka filerna i samband med att den försöker starta om nedladdningarna eller liknande..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 11:23

Just de här filerna är jag rätt säker på att det var med just Vuze jag försökte ladda ner.
Annars har jag bara Transmission installerat just nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-09 11:48

Kan inte Opera ha med saken att göra? Någon variant för nedladdning med hjälp av torrents smyginstalleras tillsammans med någon annan programvara.
Jag har en reserv-PB som är garanterat fri från både Vuze och Transmission. Och jag har aldrig installerat Opera på den. Likförbanat öppnas Opera om jag klickar på en nedladdad torrent.
Men programmet Opera står inte att finna i Programmappen, inte heller med Spotlight.

Däremot kan jag slänga torrentfilen om jag vill.

Hittade detta om smyginstallerad Opera:
http://www.viewfromthedock.com/2009/02/hidden-opera/

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-09 12:53

Har du kollat i Aktivitetskontroll efter misstänkta processer som körs när filerna återskapas?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 22:21

Jag hittade "felet".
För typ 1000 år sedan installerade jag TVShows för att testa vad det var för något. Den appen körde iallafall igång en deamon som försökte ladda ner filer var 30 minut. Tog bort den och nu är allt frid och fröjd igen.

1
Bevaka tråden