Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smidig PDF-läsare?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-01-31 21:14

Hej
Jag har ett stort antal pdf-filer jag skulle vilja kunna synca från min Mac till min iPhone 3G. Jag har ingen web-sida eller liknande. Det hade varit till stor nytta om det gick att söka i filernas text.
Har någon erfarenhet av en smidig och gärna billig app?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-31 23:17

Evernote är för det mesta gratis. Vissa funktioner kan kräva premiumkonto, men PDF-sökningar ingår i gratisvarianten. Fungerar givetvis både på både Mac och iPhone.

  • Medlem
  • Vara
  • 2010-02-01 14:54

Frågar samma fråga....

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-02-01 15:11

GoodReader kan vara ett alternativ. Jag har dock inte använt det själv så mycket.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-02-01 18:51

Jag har hittat en favorit för synkronisering mellan mina datorer (Mac hemma, Win på jobbet) och min iPhone: Dropbox.
Använder DB dagligen för att slippa ta hem jobbdatorn men ändå smidigt arbeta vidare med filer och kod.
Kostnadsfritt utrymme på 2 GB räcker långt. Funkar klockrent!
Dessutom kan GoodReader som nämnts ovan läsa ex. PDF:er som synkats med Dropbox! Kolla i GR:s faq.
(Dropbox kan även spara favoriter på iPhonen, och då lagras de lokalt på luren, ej enbart i "molnet".)

Dropbox:
Här är en länk som ger mig +250MB vid registrering och installation av klient:
dropbox.com/referrals...
Här är en länk som inte gör det: dropbox.com

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-02 01:17

Klarar Goodreader att hitta ett sökord i ett helt bibliotek med PDF-filer? I sådana fall är det nog säkert bra. Det som är fiffigt med Evernote är att sökningen är av Spotlight-typ. Så länge det finns i Evernote så blir det sökbart. Det gäller även fotografier - jag brukar fota vissa dokument med mobilkameran för referens. Texten i dessa foton blir då sökbara med Evernotes inbyggda OCR.

(Nej, jag får inte betalt utan vill bara förmedla tipset om en riktigt bra tjänst)

  • Medlem
  • Vara
  • 2010-02-03 21:26

Man kan läsa Word, PowerPoints och PDFs med Dropbox, sant?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-02-04 07:11
Ursprungligen av P-W:

Man kan läsa Word, PowerPoints och PDFs med Dropbox, sant?

Javisst.

  • Medlem
  • Vara
  • 2010-02-04 09:01
Ursprungligen av Micke F:

Javisst.

Hur gör man för att läsa och öppna filerna Offline?
Har problem....

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-02-05 00:31
Ursprungligen av P-W:

Hur gör man för att läsa och öppna filerna Offline?
Har problem....

Markera dem som favoriter när du är online, så lagras de lokalt på telefonen och kan öppnas när du är offline.
Borde funka.

  • Medlem
  • Vara
  • 2010-02-05 09:15

funkar rätt så dåligt...
står att det blev error när man öppnade och jag har favoriserat dom som du sa ...

1
Bevaka tråden