Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wordpress, länka bild till uppladdad fil

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Vet någon om det går att ordna, med plugin eller annat vis, så att man i Wordpress kan lägga in en bild från Media library, och sedan länka denna bild till en annan fil i Media library.

Exempel: lägga in en bild som är en knapp där det står "ladda ned pdf" och sedan länka den till en uppladdad pdf.

Detta utan att ändra i html-koden alltså. Personen i fråga som ska göra det kan bara använda WYSIWYG-editorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-02 20:02

Borde ju finns något snyggt sätt att lösa det på, men det enda som jag kommer på just nu är väl att klicka på "lägg till media" i editorn, leta upp pdf-filen och kopiera URL:en, sedan välja bilden som ska visas och klistra in URL:en i länkfältet.

Det hade du kanske redan koll på?

Ursprungligen av cccalle:

Borde ju finns något snyggt sätt att lösa det på, men det enda som jag kommer på just nu är väl att klicka på "lägg till media" i editorn, leta upp pdf-filen och kopiera URL:en, sedan välja bilden som ska visas och klistra in URL:en i länkfältet.

Det hade du kanske redan koll på?

Jepp, det funkar men det kan vara lite svårt att lära ovana användare att göra det har jag fått erfara. Tack ändå!

Ingen annan som har något förslag?

1
Bevaka tråden