Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rättighetsproblem mobila användare / OD användare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en server som fått spel just nu. Rättighetsproblem när användarna skall spara på servern.

Har manuellt kontrollerat massor med filer. Allt ser rätt ut och rätt grupper har rätt rättigheter och allt har fungerat fram tills i måndags förra vecka, då de började få problem.

Enda skillnaden ifrån förra fredagen och i måndags förra veckan är att en ren OD användare har börjat jobba på samma share på servern. Någon som varit med om att det påverkat rättigheterna för alla andra användare, som just nu är mobila användare, fått spel när en ren OD-användare börjat jobba på servern?

Rättighetern är när de öppnar en fil på servern i Photoshop/Indesign/Flash och sen skall spara dem igen. Vi har vissa problem med att köra versioncue, så därför har de kört utan. Men det är ett alternativ om detta inte löses.

Någon som varit med om något liknande?

Glömde ju:

Server 10.5.8
Klienter 10.5.8

Alla användare har samma grupper UTOM mobil användare för en enda användare.

Jag har haft detta problem, kör du med ACL's?

http://www.99.se/adobe-macromedia/274482-adobe-cs4-bridge-acls.html

Ja, vi kör med ACLs.

Adobe är nog det sämsta mjukvaruföretaget just nu.

Jag gjorde en "fullösning" genom att ändra umask på klienterna, då bli posix-rättigheterna på nya filer och filer som sparas mer öppna, dvs att grupp och other får läsa/skriva och inte bara läsa. Inte optimalt men va ska man göra, folket måste ju kunna jobba även fast Adobe skriver värdelös kod

Ändrade så jag kör allt med Posix och det fungerar, ta i trä.

Någon som vet om samma problem finns på 10.6 server? Har ont om labbservrar just nu.

Nu bråkar det, så klart.

Fanns inga ACLer på några mappar alls. NU plötsligt dyker ACLs upp igen på undermappar. Jag förstår inte var de kommer ifrån. Någon som varit med om att ta bort ACLs och sen har de kommit tillbaka?

1
Bevaka tråden