Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kallas anslutningen, och mer tips om bildskärmar...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en G5 PPC med "ny" typ av utgång till bildskärmen (en 20" aluminium Cinema Dispaly). Behöver köpa till ytterligare en skärm.

Frågorna som infinner sig är:

1. Antar att vanliga icke-Mac-skärmar inte har samma anslutning. Vad kallas den på Macen och vad kallas en på en vanlig skärm?

2. Finns det adapters? I så fall, var?

3. Vill inte lägga ut en förmögenhet eftersom jag i första hand ska ha paletterna där (till PS, Dreamweaver, Illustrator osv) och arbetsstycket på Apple-skärmen. Rekommendationer?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-28 08:47

Det beror på vilken PowerMac G5 som du har. De äldre modellerna har 2 st bildskärmsportar,

1 DVI - industristandard. Alla "PC-skärmar" med DVI kan anslutas hit.
1 ADC - äldre applestandard. DVI-skärmar kan anslutas mha en adapter

Nyare modeller har dubbla DVI.

Tack. Då är det den övre av de här http://static.howstuffworks.com/gif/dual-dvi.jpg jag har. Alltså kan man ansluta vilken nyare skärm som helst till den? Ingen adapter krävs?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-28 11:25
Ursprungligen av Falutjorven:

Tack. Då är det den övre av de här http://static.howstuffworks.com/gif/dual-dvi.jpg jag har. Alltså kan man ansluta vilken nyare skärm som helst till den? Ingen adapter krävs?

Vilken skärm som helst med DVI-kontakt går att ansluta. Sen finns det ju en maxgräns för hur stor skärm grafikkortet klarar av att driva men håller du dig till rimliga storlekar är det inga problem.

Ursprungligen av rhesus:

Vilken skärm som helst med DVI-kontakt går att ansluta. Sen finns det ju en maxgräns för hur stor skärm grafikkortet klarar av att driva men håller du dig till rimliga storlekar är det inga problem.

Tack! (ska bara ha en vanlig 19-20" 4:3)

1
Bevaka tråden