Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples firewall eller Virusbarrier X6 firewall?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 19:57

Hejsan 99.se

Jag undrar om man kunde stänga av apples firewall för det jobbiga med det är att man måste tillåta program hela tiden att få tillgång till internet eller finns det en lösning till det så att man inte heltiden måste trycka på en tillåts knapp varje gång man startar ett program? så undra om man bara kan ha X6 firewall istället?

//MickeSH

Du ska bara behöva tillåta varje program en gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:24

Varför blir det så där då?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-01-27 22:16

Jag har haft lite strul med inbyggda brandväggen sedan jag uppdaterade till Snow Leopard.
Vissa applikationer måste jag tillåta vid varje start, har sett fler som haft det problemet men jag har bara inte orkat kolla upp hur jag kan lösa det än.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 22:43

Har hittat mitt problem, läste på Virusbarrier X6 hemsida om att det var en mycket bra firewall så stänger av Apples.

virus barrier X5 är jobbigt. Massa fina animationer om hur 'paket' tvättas rena och blir till dokument men inga inställnings möjligheter.
Det går inte att ge tex skype ett generellt OK utan varje ny koppling måste godkännas (typ var femte minut). Jag skulle inte köpa x6.

Inte ska ni köra med mjukvarubrandväggar - inte ens den OSX-inbyggda (den är inte ens på som factory setting). Det är att be om trubbel. En router räcker och är bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 06:43

Men tycker x6 fungerar bra:) har inte haft några problem alls nu dom senaste dagarna

1
Bevaka tråden