Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook dog efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
min tjej valde att installera någon systemuppdatering som kom automatiskt i hennes 3-4 år gamla macbook, jag tror hon kör os 10.5.8 (Jag gör det på min och våra är ungefär lika gamla).
Hon beskrev sedan händelseförloppet som att datorn dog, och nu går den ej att starta mer.

Det som händer är att om jag trycker på powerknappen så hör man det karakteristiska startljudet från datorns innandöme (alltså det "malande-kvarnen" ljudet, inte pling ljudet), men sedan händer nada!
Skärmen är helt svart, det enda livstecknet är den lilla ljuskällan på framsidan av datorn (den lilla dioden som lyser / blinkar). den lyser konstant.

Vad kan ha hänt?

Är det någon idé att lämna in på reparation ur ett rent ekonomiskt perspektiv? Datorn är avskriven och jag tror den kostade ca 9-10 000:- vid tidpunkten, det känns inte värt att reperarera den för mer än kanske 1000:-.
Dock så vet jag inte vad hon har för värden på den i form av fotografier på vår dotter, etc.

Edit: upptäckte att jag skrivit i fel forum, kan någon vänlig själ flytta till "Macbook" forumet?

Senast redigerat 2010-01-24 12:32
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-24 12:34

Ta ur batteriet och dra ur laddarsladden. Tryck på powerknappen i fem sekunder. Plocka tillbaka batteriet och laddarsladdan. Har du tur så hjälper det.

Tack för svaret, tyvärr så hjälpte det inte.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-01-24 14:46

Testa att höja ljuset på skärmen.

Ursprungligen av onnyt:

Testa att höja ljuset på skärmen.

Den var bra Så dum är jag inte

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-24 15:52

Prova med att mata in Systemskivan som följde med, samtidigt som ni trycker på powerknappen.

1
Bevaka tråden