Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Street View nu i Sverige

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns Google Street View äntligen i Sverige, funkar hur bra som helst. Finns över hela Sverige. Allt från små byar i Småland till större städer.

Hittade vårat gamla hus som jag bodde i när jag var liten i Småland, mycket känslor som kom tillbaka

Hittade även landstället, på en väg som nästan bara vi åker på. Men där hittade Google in på

Funkar för övrigt i iPhone.

Testade detta tidigare idag, riktigt najs!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-21 16:39

Saknade en hel del gator i centrala umeå

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-01-22 01:08

Detta är ju faktiskt otroligt snyggt implementerat. Funkar bra i iPhone - funkar kalasbra i webbläsaren!
Google Rocks!

Ursprungligen av Micke F:

Detta är ju faktiskt otroligt snyggt implementerat. Funkar bra i iPhone - funkar kalasbra i webbläsaren!
Google Rocks!

Jag får inte gatuvyn att fungera i iPhone, blir bara länkad till den inbyggda Kartor-appen, och där finns inga gatuvyer.

Har provat m.google.se/map i iPhones Safari, men blir också där länkad vidare till Kartor-appen

Hur gör jag?

Shit, mitt hus i Klabböle är med. Starkt jobbat, Google! In your face, hitta.se!

(Tur att det är en skogstomt så huset knappt syns och min integritet ej kränks...)

Ursprungligen av Leftrustle:

Shit, mitt hus i Klabböle är med. Starkt jobbat, Google! In your face, hitta.se!

Fast i mitt fall har Hitta varit grundligare än Google. På Hittas kartor kan man "köra" in på parkeringen bakom mitt bostadsrättshus och sedan vända sig om så ser man min balkong. Man kan till och med se lagerhyllan som står på den.

Google verkar ha hållit sig från att svänga in på parkeringar och innergårdar

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-01-22 13:48

Släpp en knappnål där det finns streetview och tryck på den lilla gubben till vänter i Kartor/Maps-programmet.

Ursprungligen av sensy:

Släpp en knappnål där det finns streetview och tryck på den lilla gubben till vänter i Kartor/Maps-programmet.

Osannolikt bra. Tack. Hur kom du på detta, det känns inte helt självklart att man skulle göra så.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-01-22 14:03

Knappnålen var det enda jag kunde placera fritt på kartan, så det blev liksom det enda jag kunde tänka mig. Men visst, det är inte särskillt logiskt.

Var på en fest för ett tag sen och en där jobbar på ett företag som tar bilderna till eniros bilder (de kanske tar googles också). Men då kikade vi lite och jag tyckte plötsligt att jag är med på en bild. Och javisst, där på cykel med systempåse i handen kommer jag på väg hem efter jobbet.

Kartor, vgbeskrivningar, flygfoton, sjkort & mycket mer p eniro.se

1
Bevaka tråden