Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern drive till Macbooken

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-01-16 22:12

Tja,
väntar på en MBP och plötsligt slog tanken om extern lagring mig. Har en 1 tb seagatedisk, vilken jag tänkt använda till backupps av bilder osv. Håller på med foto så behöver lagra bilderna någonstans.

När jag läste på förpackningen stod det "for pc", betyder det att det är absolut omöjligt att använda den. Kör ni med annat än time capsule och får det att fungera?:">

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-16 22:14

"For PC" betyder oftast att den är formaterad med NTFS/FAT32 som filsystem. Det är bara att formatera om den till Mac'ens filsystem via Diskverktyg.
Jag har än så länge inte stött på någon disk som inte gått att formatera om

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-01-16 22:33

Schysst! Kollade upp en video: HD´n-> applications->utilities->diskutilities->hitta disken->erase och byta till mac os extended och kanske byta namn??
Tack

Ursprungligen av Emil D:

Schysst! Kollade upp en video: HD´n-> applications->utilities->diskutilities->hitta disken->erase och byta till mac os extended och kanske byta namn??
Tack

Partitionera, välj "1 partition", välj "avancerat..." och klicka i Apple GUID (för intelmac, så blir den bootbar om du vill lägga ett system på den).
Sedan kan du ge den ett bal namn och radera den.
Mac OS Extended, journalfört, ej skiftlägeskänsligt...

Tuta och kör.

1
Bevaka tråden