Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag bort XP disken i OSX

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-01-09 12:53

Hej!

Hag har win xp intallerat på min MBP. Men när jag är i i OSX Leopard så visas ju disken där såklart eftersom den går att läsa. men jag vill inte att den ska visas på mitt skrivbord eftersom jag inte har någon nytta utav det.
Visst man kan "mata ut" disken när datorn startas, men det vore ju smidigast om den inte monterades överhuvudtaget.
Finns det något sätt att lösa detta?

Gå in på Skivverktyg i mappen Verktygsprogram, markera partitionen och tryck på knappen högt uppe som heter "ta bort från skrivbordet" eller något liknande.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-01-09 23:29
Ursprungligen av apple4ever:

Gå in på Skivverktyg i mappen Verktygsprogram, markera partitionen och tryck på knappen högt uppe som heter "ta bort från skrivbordet" eller något liknande.

Vart hittar du detta? Har letat men hittar inte det alls

  • Medlem
  • 2010-01-09 13:32

I Finders inställningar kan du välja om diskar ska visas eller inte.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-01-09 14:13

Jag har det lika dant - men vill få bort partitionen helt. Har ingen användning av Windows längre.. Hur gör jag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-09 15:25

Om du har en BootCamp partition så tar du bort partitionen med Boot Camp-assistenten som finns i Verktygsmappen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-01-09 22:43

Oj vad enkelt - gick ju på två röda

Skriv in "ta bort från skrivbordet" i hjälpmenyn så dyker det upp.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-01-10 00:16

Använder engelska som språk, och testade "desktop", "remove" och "delete" i hjälpmenyn utan att hitta rätt. Måste finnas något jag missar...

Stäng av skivverktyg.
Byt till svenska i systeminställningar.
Starta skivverktyg.
Byt till engelska i systeminställningar.
Testa igen.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-01-10 04:55

Där ser man, då har man lärt sig något nytt. "Ta bort från skrivbordet" = "Eject"...dvs det löser inte problemet för Win-disken kommer monteras igen vid nästa omstart.

Ursprungligen av -cosmo-:

Där ser man, då har man lärt sig något nytt. "Ta bort från skrivbordet" = "Eject"...dvs det löser inte problemet för Win-disken kommer monteras igen vid nästa omstart.

Prova att trycka på "Unmount" istället för Eject. Eject = mata ut. Jag har inte provat själv fullt ut, hoppas det funkar.

1
Bevaka tråden