Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyfrälst!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte göra en presentation av mig själv...

40+man med goda tekniska kunskaper!
Köpte min första dator 1982 (Commodore VIC-20), och är sedan dess sjukligt intresserad av olika tekniska prylar.
Har väl haft det mesta i datorväg. Commodore 20 + 64:an, Sinclair ZX81 + Spectrum, Amiga 1000, 2000, 3000, 4000, 500, 1200, olika PC osv. Dock aldrig Mac (tyvärr)...
Av en ren slump köpte jag min första IPod för två månader sedan. Och, det blev en IPod Touch.
Detta har blivit inkörtsporten till Applevärlden för mig!

Köper förhoppningsvis min första Iphone denna helg, efter en hel månad av begär.
Har väl haft det mesta i mobiltelefonväg också. Smartphones på jobbet & mediamobiler hemma. Men, Iphonen verkar ju så mycket mycket bättre, trots att den faktiskt saknar väldigt viktiga funktioner (klippa&klistra, redigera officedokument).
På fritiden skruvar jag en del med gamla radiogrammofoner från 1940-50-talet. Det är en stark passion!
Titta gärna in på min blogg: http://errkas.blogspot.com

Tackar för mig sålänge!

/ErrkaPetti i Hultsfred

Välkommen till forumet ErrkaPetti och måste även välkomna dig in i 99.se's värme. Hoppas du får tag i din iPhone

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-23 14:54

Radiogrammofon is da shit.
Fina bilder på bloggen!

Oj, oj, oj! Vilka grymma radiogrammisar! Ser till min stora glädje också att du delar samma intressen som jag. Musik och fotografering... Trevligt!

Macen är självklart det naturliga valet om man är kreativ, sysslar med musik och bilder. Så du verkar "right on track"! Grattis! Vilken mac blir det?

Programvaror som rekommenderas: För foto: Aperture 2, iPhoto (följer med datorn), (och i viss mån även Photoshop, om man vill trixa och experimentera mer)
För musik: Garageband (följer med datorn), Logic Studio (mycket för pengarna!)
Håkan

Tack!

Tack! Känner mig redan riktigt välkommen!

Radiogrammofonerna är verkligen en passion...!

/Errka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-23 18:58

Gratulerar och välkommen till den ljusa sidan!

I Götet hade vi i många år Helmers Hifi.. där kunde man sina skivspelare...

Helmer var lite närmare gud än oss andra

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-04 15:35
Ursprungligen av Goflorp:

I Götet hade vi i många år Helmers Hifi.. där kunde man sina skivspelare...

Helmer var lite närmare gud än oss andra

Vad har hänt med Helmer ? Glimten i ögat

Han är min kompis. Måste se om jag kan slå en pling till honom för att checka upp att allt är OK .

Han skulle inte frivilligt stänga ner sin butik..

Har han trappat ner månne.....

Ursprungligen av CUBEIS:

Vad har hänt med Helmer ? Glimten i ögat

Han är min kompis. Måste se om jag kan slå en pling till honom för att checka upp att allt är OK .

Han skulle inte frivilligt stänga ner sin butik..

Har han trappat ner månne.....

Han var ju gammal och grå redan när jag gick på gymnasiet på tidigt 80-tal...
Han kanske sålt av hela skiten och sippar fjolldrink i malaysia eller ngt .-)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-08 12:57
Ursprungligen av Goflorp:

Han var ju gammal och grå redan när jag gick på gymnasiet på tidigt 80-tal...
Han kanske sålt av hela skiten och sippar fjolldrink i malaysia eller ngt .-)

sålt av

Du måste skoja

Så rik blev han nog inte på dom gamle rören

Nej jag tror att han fortfarande kör vidare i någon form

kurvig och kvinnlig som en gammal goooooo "vinylspelare" om jag känner Helmer rätt :">

Ursprungligen av CUBEIS:

sålt av

Du måste skoja

Så rik blev han nog inte på dom gamle rören

Nej jag tror att han fortfarande kör vidare i någon form

kurvig och kvinnlig som en gammal goooooo "vinylspelare" om jag känner Helmer rätt :">

Enigt både eniro och hitta.se så verkar han frodas. Jan kanske står där i sin källare och säljer stift & rör än idag - hoppas det.

Bilden är tagen från Helmers hemsida, som är i skön retrostil (1994)

Helmers Hifi - Gteborg

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-09 12:34
Ursprungligen av Goflorp:

Enigt både eniro och hitta.se så verkar han frodas. Jan kanske står där i sin källare och säljer stift & rör än idag - hoppas det.

Bilden är tagen från Helmers hemsida, som är i skön retrostil (1994)

Helmers Hifi - Gteborg

Jag var med när bilden togs Dock ej jag som är fotografen Ack ack vad åren går .....

Jag måste kila ner och hälsa på en sväng, han brukar ju ha lördagsöppet med dom härliga öppentider som bara han har. typ 1200- 15.00.. hehehehehee.

Ska se vad han kan ge mig i inbytespris på lite musikgrejer.. Gammal hederlig byteshandel enligt gamla skolan är aldrig fel

Jan ??? Du menar Helmer "blomman" Blomgren the one and only.

Lite uppdateringar vad gäller min personliga presentation:

Efter att kört "fuskMac" i ett års tid köpte jag äntligen en riktigt Mac i höstas.
Det blev en MacBook Pro 17". Kör mot en extern 24" 16*10-skärm hemma (1920x1200), och är skitnöjd!
Med en Magic Mouse & blåtand-tangentbord från Apple känner man sig lös & ledig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-03 23:00

Hej och välkommen till forumet.

Fekstacvat, "Han"sulle det va....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-09 17:59
Ursprungligen av Goflorp:

Fekstacvat, "Han"sulle det va....

hmmmm det borde jag kanske kunnat lista ut men inte lika roligt då men ibland är det extra trögt i "kontoret" särskilt helger och lördagar av förståliga skäl

1
Bevaka tråden