Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Snow Leopard Server på flera datorer?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-05 20:57

Jag sökte, men kunde inte hitta något.

Jag undrar helt enkelt om man får installera 10.6 Server på fler än 1 dator? Jag tänkte nämligen köra 4-5 virtuella med Parallels - hur ser Apples begränsningar ut, och hur kontrollerar de detta om det är begränsat?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-05 21:04

En följdfråga: Kan Apple stänga av min nyckel om jag använder den på flera olika burkar?

Ursprungligen av nurfen:

En följdfråga: Kan Apple stänga av min nyckel om jag använder den på flera olika burkar?

Nej, det sker ingen kontroll av hur ofta och på vilka maskiner du använder nyckeln.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-15 22:55
Ursprungligen av Marcus K:

Nej, det sker ingen kontroll av hur ofta och på vilka maskiner du använder nyckeln.

Är du helt säker på detta? Jag vill ju inte bli av med licensen bara för att jag installerat den på några burkar till.

@swwempa: Nej, det märkte jag - försökte skapa en virtuell maskin med samma nyckel som maskinen själv hade, det gick inte alls.

Som alltid är jag tacksam för svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-05 23:17

Jag vet att de stänger av vissa nycklar.

Så här står det om Mac OS X 10.5 server, vet att det blev en stor ändring mellan Mac OS X 10.4 - Mac OS X 10.5.

This License allows you to install and use one copy of the Mac OS X Server software (the "Mac OS X Server Software") on a single Apple-labeled computer. You may also install and use other copies of Mac OS X Server Software on the same Apple-labeled computer, provided that you acquire an individual and valid license from Apple for each of these other copies of Mac OS X Server Software.

http://images.apple.com/legal/sla/docs/macosxserver105.pdf

fast har du dem i samma nätverk med samma nyckel funkar det inte

Det görs sedan 10.5 ett uppslag mot Apple ang den nyckel du skriver in.
Innan dess var det begränsat till samma nätverk.

Sepass, det hade jag missat i så fall. Spexigt.

1
Bevaka tråden