Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julklappe - SSD + MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-12-24 21:51

Hej!

Jag fick precis en efterlängtad julklapp, min 80GB SSD-disk. Underbart. Nu ska jag ge mig in på projektet att installera denna skönhet i datorn.

Var hittar jag en guide för en gammal (Mid Winter 2007 MacBook Pro) som hjälper mig stegvis.

Det fungerar med allt från video till vanlig guide, bara jag inte klantar mig. Har ni övriga tips att ge mig får ni gärna slänga in dom nu också innan jag gör bort mig.

En riktig god jul och en underbar ledighet för er alla!

/Henrik

iFixit har nog något.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-25 01:28

Japp, jag är avis. Vad var det för slags SSD du fick? *nyfiken*

Om du inte hittat den än
Installing MacBook Pro 15" Core 2 Duo Models A1226 and A1260 Hard Drive Replacement - iFixit

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2009-12-26 11:54

Grattis! Gick bytet bra?
Jag installerade också en SSD i min MBP. Maken till hastighetsökning genom byte av EN komponent har jag aldrig varit med om... Hysteriskt kul! Datorn startar på c:a 9 sek (Snöleopard), MS Word på 2,5 sek. Allt känns mycket rappare. SSD rekommenderas varmt!

Ursprungligen av tomcat:

Grattis! Gick bytet bra?
Jag installerade också en SSD i min MBP. Maken till hastighetsökning genom byte av EN komponent har jag aldrig varit med om... Hysteriskt kul! Datorn startar på c:a 9 sek (Snöleopard), MS Word på 2,5 sek. Allt känns mycket rappare. SSD rekommenderas varmt!

Var det i en MBP Unibody du installerade din SSD-disk?

Jag ångrar att jag valde en 7200 rpm-disk framför en SSD-disk när jag införskaffade min MBP. Fast visserligen behöver jag en hel del disk och de kostar väl rätt mycket fortfarande? Om man vill ha 250 GB eller mer?

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2009-12-26 20:54
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Var det i en MBP Unibody du installerade din SSD-disk?

Jag ångrar att jag valde en 7200 rpm-disk framför en SSD-disk när jag införskaffade min MBP. Fast visserligen behöver jag en hel del disk och de kostar väl rätt mycket fortfarande? Om man vill ha 250 GB eller mer?

Ja, en mid 2009 MBP Unibody 2.26 GHz. Hur lätt som helst, man behöver ett par elektronikmejslar bara. (en kryss och en insex). Jag köpte en intel X-25 160 GB som gick på 4500:-
256 GB diskar vet jag inte vad de kostar, men det lär ju vara en hel del... Mitt nästa projekt är att kasta ut superdriven och stoppa in en 7200 rpm 500 GB-disk där. Just för lagringsutrymme. Det mesta (musik, foton och så) har jag iofs. på en NAS-disk, men det är skönt med plats. Dessutom använder jag aldrig superdriven, så den kan jag lika gärna göra mig av med.

1
Bevaka tråden