Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om CoPilot Live för iPhone

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte dra igång en tråd om appen "CoPilot Live" som finns att köpa på App Store för 319 kr.

Jag har använd det ett dygn nu, men verkar ha lite problem med att få igång "turn'by-turn" funktionen, den verkar inte veta att man svänger, enligt tillverkaren så kan det ta upp till 5 minuter attt få en 'fix', men det känns väldigt långt tid, när man får en fix på 5 sekunder på Google Maps.

Istället för en pil så får jag en rund prick.

Någon annan som använder detta? Hur funkar det för er?

Senast redigerat 2009-11-20 14:57
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-11-21 13:28

Funderar på att köpa programmet. Men nu blev jag orolig. Kanske bättre att lägga till några hundringar och köpa ett annat.

Ursprungligen av rosse:

Funderar på att köpa programmet. Men nu blev jag orolig. Kanske bättre att lägga till några hundringar och köpa ett annat.

Nu funkar det, vet ej varför, men nu funkar den som den ska, blir en pil.

  • Medlem
  • Kungsör
  • 2009-12-13 23:41

Hoppas denna bumpning är ok!

Jag har använt CoPilot några veckor nu och är över lag nöjd, Men när navigatorn ska dra sina rutter efter närmaste/ snabbaste väg så bör det ibland knepigt. Närmaste väg fungerar väl ok, men vid val av snabbaste väg så tar den enligt egna erfarenheter en väg som jag anser är långsammare.

Som exempel så kan jag ta en bilresa upp till Gäddede i norra Jämtland från kungsör i Västmanland. Snabbaste vägen är i stora drag Kungsör-Västerås-Sala-Gävle-Sundsvall-sedan snett inmät landet till Strömsund. Den rutten får jag fram i Google maps och även den jag åkt de senate åren. Det tar cirka 10-10.5 timmar. Enligt snabbaste väg i CoPilot så ser rutten ut: kungsör-Stockholm via Eskilstuna-Gävle-sedan snett inmät landet mellan Gävle och Söderhamn. CoPilot räknar på att det tar cirka 12 timmar, alltså ungefär 2 timmar längre än vad vägen faktiskt går att åka utan att riskera för mycket böter.

Jag har försökt mixtra lite i vägprioriteringar mm men jag hittar inte den rutt som jag årligen åker och som Google maps föreslår....

Är det någon som haft liknande problem och som vet något trix som kan hjälpa? Eller någon som har provat någon av de andra navigatörerna och kan säga hurvida de väljer "rätt" väg?
Det är lite irriterande

Ursprungligen av Marklar:

Hoppas denna bumpning är ok!

Jag har använt CoPilot några veckor nu och är över lag nöjd, Men när navigatorn ska dra sina rutter efter närmaste/ snabbaste väg så bör det ibland knepigt. Närmaste väg fungerar väl ok, men vid val av snabbaste väg så tar den enligt egna erfarenheter en väg som jag anser är långsammare.

Som exempel så kan jag ta en bilresa upp till Gäddede i norra Jämtland från kungsör i Västmanland. Snabbaste vägen är i stora drag Kungsör-Västerås-Sala-Gävle-Sundsvall-sedan snett inmät landet till Strömsund. Den rutten får jag fram i Google maps och även den jag åkt de senate åren. Det tar cirka 10-10.5 timmar. Enligt snabbaste väg i CoPilot så ser rutten ut: kungsör-Stockholm via Eskilstuna-Gävle-sedan snett inmät landet mellan Gävle och Söderhamn. CoPilot räknar på att det tar cirka 12 timmar, alltså ungefär 2 timmar längre än vad vägen faktiskt går att åka utan att riskera för mycket böter.

Jag har försökt mixtra lite i vägprioriteringar mm men jag hittar inte den rutt som jag årligen åker och som Google maps föreslår....

Är det någon som haft liknande problem och som vet något trix som kan hjälpa? Eller någon som har provat någon av de andra navigatörerna och kan säga hurvida de väljer "rätt" väg?
Det är lite irriterande

Jag kan inte svara så mycket om hur det är med just den vägen, men när jag åkte till Småland från Stockholm för ett tag sen följde jag vägen efter hur GPS:en ville, medans min kompis åkte i sin bil efter hur vi "brukar" åka. Jag kom fram säkert 20 minuter före han.

Tips är att kolla på Eniro.se och se vilken väg dom väljer.

Passade på att köpa CoPilot nu när det var extra bra pris på det. Funkar bra, och absolut prisvärt.

Men, är det någon som har ett tips på hur man kan få CoPilot att sluta säga "längre fram" när det är dags att svänga?

1
Bevaka tråden