Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail borta från Mail! hjälp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-13 12:18

Startade Mail som vanligt, som då sa att det behövde återimportera alla mailen för att ngn index-fil var skadad. Den gjorde det, men det gick ändå inte att starta mail. Jag startade om datorn, och då startade Mail, men alla mina mail var borta!

Rimligen finns de i ngn fil på datorn, men var, och hur får jag tillbaka dem in i programmet?

Det här är lite kris, skulle vara extremt tacksam för hjälp.

(2nd best: kan jag återställa endast mailen från time machine?)

(Mac OS X 10.5.8)

Per

Alla mail ska ligga i en mapp under Bibliotek i din hemkatalog, titta där först. Mailen är sparad som enskilda filer. Sedan kan du självklart hämta hem mailen från din TM backup, då kan du plocka hem ett eller flera email.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-13 13:33

Hittade dom, tack!

per

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-12-13 13:42

Tappar pw till mitt mail-konto

Hej

Sedan ett par veckor tillbaka så har jag av någon anledning råkat ut för att min macbook tappar lösenordet till mitt e-mail konto. Jag använder leopard/snowleopards standard mail.
Ibland (ej regelbundet) frågar mailen efter lösenordet när jag/datorn ska hämta hem mailen. När jag checkar mina inställningar vi visar det sig "ibland" att lösenordet har tappats. Jag lägger då in det och sparar. Trots det kan det vara borta nästa gång jag öppnar upp inställningarna. Börjar bli smått irriterande.

Är det någon som känner igen dilemmat?

/Alessandro

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-12-13 13:43

Sorry,,, trodde jag hade startat ny tråd.. Radera gärna detta inlägg...

1
Bevaka tråden