Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka iPhones på två användarkonton

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-12-03 13:46

Frugan skaffade iPhone i dagarna, vilket skapade vissa frågetecken angående synkningen.
Vår uppsättning ser ut som följande:

Vi har var sitt användarkonto på iMacen. Vi har var sin adressbok vill därför kunna synka telefonerna på var sitt konto. Däremot vill vi kunna synka på båda telefonerna på mitt konto där vi har gemensam kalender. - Detta är inga konstigheter.

Problemet uppstår då hon vill plocka med sig bilder från mitt iPhoto. En dialogruta upplyser då om att hennes bildbibliotek på iPhone:en kommer att ersättas med ett nytt. Aj då. Hur löser man detta? dvs att kunna synka mot två olika iPhotobibliotek.

En annan effekt som vi upptäckt är att efter att hon senast synkade på mitt konto så ligger mitt iTunes-konto förvalt på hennes telefon. Kan bli dyrt för mig... Någon som har erfarenhet av detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-03 15:20

Vi kör som så att vi har gemensamt iPhotobibliotek, itunesbibliotek men skilda kalendrar och mail... syncar på olika användarkonton men mot samma ituneskonto.

På det viset så köper vi apps bara en gång t.ex.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-12-03 17:26

Hm, problemet är att vi sedan tidigare har separata iPhoto-bibliotek. Det är då det strular. Verkar som att man inte kan ha detta.
Med andra ord, vi vill lyfta över bilder till iPhone:arna från båda iPhotobiblioteken.

Senast redigerat 2009-12-03 20:13
1
Bevaka tråden