Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

N-router med sex portar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag är på jakt efter en router (helst N) som måste ha minst sex portar för ethernet. De jag hittills hittat har bara fyra portar och det verkar vara en typ av standard. Jag undrar nu om någon här vet om det finns för sex portar eller om det finns ett annat sätt att lösa mitt problem på? Tips mottages tacksamt!

Du kan ju lösa problemet genom att ansluta en switch till routern, blir nog billigaste lösningen. Annars kanske denna med 7 portar löser ditt problem, kostar en slant men den har ju en del funktioner som inte finns i andra billigare routrar. Egenskaper för D-Link DVG-5802S

Tack för tipsen!
Det verkar vara en bra idé att köpa en switch även om D-linken var ganska så mycket det jag letade efter (lite dyr dock och oroväckande att den inte gick att hitta på D-links hemsida). Min följdfråga är vad det finns för olika switchar, finns det t ex en som delar i fyra eller är det flera som delar i två som gäller? Och har du tips om var köper man dem bäst?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-09 07:22

Om du bara vill utöka antalet portar så skulle jag vilja påstå att du kan skaffa vilken switch du vill. Naturligtvis så finns det alternativ för bättre prestanda osv.

1
Bevaka tråden