Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta brännare i iMac 2,4 GHZ Intel Aluminium

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hörby
  • 2009-11-30 12:31

Har alltså en iMac 2,4 GHZ Intel Aluminium, 2 år gammal. Redan efter ett par månader började brännaren bete sig konstigt. Tänkte dock inte så mycket på det, men när den började vägra bränna dvd-skivor ringde jag Kullander i Malmö och pratade lite med dem om problemet. De sa lämna in den till oss så ska vi kolla den! Jag hade då 2 veckor kvar på garantin, tyvärr så blev det inte av att jag lämnade in den... Sedan började den ha svårt att läsa in dvd-skivor. Men det gick alltid att bränna cd-skivor och även läsa in dem konstigt nog. Nu bränner den ingenting och läser inte in några skivor alls mer än original Tiger-skivan, även någon musik-cd har gått bra. Man tycker ju om den är helkass så borde den inte läsa eller skriva in på varken cd eller dvd?

Tänkte i alla fall försöka ge mig på att byta brännaren trots att det är ett vansinnigt arbete! Detta eftersom de skulle ha ca 4000 kr på Kullanders för att göra det!

Har bara hittat en brännare som skulle passa, på Macoteket för 1500 kr... Det är dessutom samma mög som sitter i idag, Optiarc-Sony. Någon som vet var man kan köpa en brännare någonstans förutom där? Kanske även ett tips på någon förutom dessa butiker som tar betalt så det skriker som kan göra bytet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-30 13:57
  • Medlem
  • Hörby
  • 2009-11-30 14:13

Jag har inte haft Snö Leopard under problemens gång, men sen förra veckan har jag det men ingen skillnad. Jag har kört med rengöringsskiva innan vilket inte hjälpte, jo första gången jag körde den kunde jag bränna 1 (EN) dvd sedan var det kört igen... Nu spottar datorn ut rengöringsskivan, har provat 100 ggr.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2009-12-05 11:23

Lustigt nog hände samma sak min iMac av samma modell som din. Lyckligtvis så hade jag AppleCare och fick den bytt på den garantin.

1
Bevaka tråden