Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Abbonemang eller kontantkort?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man nu som jag skall köpa en T610 så verkar man nödd och tvungen att byta från kontantkort till abbonemang om man skall få full valuta för telefonen. Tanken skrämmer mig eftersom jag i och med bytet till kontantkort i ett slag minskade mina mobilkostnader per månad med nästan 85%. Jag har dålig karaktär med andra ord. Nu har jag Comviq som leverantör.

Hur som helst. Vilket abbonemang eller kontokortstyp skall man ha om man vill få full valuta för telefonen? Vilken leverantör kör ni och vilka är era erfarenheter av dessa. Kort och gott, en liten sammanställning av vilka abbonemang som står till buds.

/Jont Olof

Jag skaffade kontantkort när jag gick på gymnasiet därför jag innan dess hade telefonräkningar på runt 1000 :- i månaden, det blir inte så bra om man bara har ett studiebidrag på 950:-.

Själv kör jag en T68i med kontantkort från Telia, funkar bra och jag kan (tror jag iaf) använda alla funktioner i telefonen.

Så om du tycker det funkar bra med kontantkort och du sparar pengar på det sättet så fortsätt med det.

Kan du hämta e-post, surfa med gprs osv? I alla fall de två ovan nämnda skulle inte funka när jag talade med Comviqs kundtjänst...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-13 12:31

Jag har kört GPRS med Telias kontant kort men skall byta till Halebop vilket jag skulle rekommendera. De har billigare kvällstaxa men framför allt halva priset på GPRS jämfört med Telia Refill. 5öre/kb. Ingen fast kostnad för GPRS. Halebop ligger dessutom i framkanten att lansera mobila tjänster och har bara kontantkort.

www.halebop.se

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Kan du hämta e-post, surfa med gprs osv? I alla fall de två ovan nämnda skulle inte funka när jag talade med Comviqs kundtjänst...

Enligt Comviq.se så finns tjänsten IQ GPRS till Comviq kontaktkort.

Kontaktkortstjänster på Comviq.se

/c

Kontantkort är en plåga.

Antingen får man ett SMS eller så ringer personen ifråga till en och säger "Kan du ringa upp mig, jag har inte fyllt på mitt kort". Alternativt om man redan är i sällskap "Kan jag låna din telefon, mitt kontantkort är slut".

Så lösningen på en del människors höga telefonkostnader verkar vara att lämpa över det på sina vänner med fast abonnemang. Tack för det televerket.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Kontantkort är en plåga.

Antingen får man ett SMS eller så ringer personen ifråga till en och säger "Kan du ringa upp mig, jag har inte fyllt på mitt kort". Alternativt om man redan är i sällskap "Kan jag låna din telefon, mitt kontantkort är slut".

Icke, jag har kontantkort och har aldrig gjort så. Jag fyller alltid på via internet, mycket smidigt så mitt kort är aldrig tomt. Jag fyller inte på med 100:- utan minst 300:- så det räcker ett tag.

Tror mest det är så att du har snåla vänner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-13 13:54

Kontantkort är toppen. Har haft det i alla år och det har fungerat bra.

1
Bevaka tråden