Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage kraschade!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-24 04:39

Var på ett möte kl 8 i morse och kollade mina mail i Entourage. Stängde sedan ner datorn och åkte hem. När jag startade datorn (Airbook) så var ALLT BORTA, kontona mailen osv...

Hittar inte någonstanns var man kan återställa detta! Jag har en Time capsule som tar backup hela tiden men vet inte hur jag hittar denna info... En bruksanvisning från någon är värd en flaska Whiskey för jag sitter riktigt i sjön nu. Tacksam för snabb hjälp!

Aldrig mer Office eller liknande skit från microsoft!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-11-24 07:53

Förutsätter att det är Entourage 2008 här (ja, det är ett skitprogram).

Okej, hm.. hur har du det med hårddiskutrymme? Är det något annat på datorn som berörts?

Hur ser det ut i ~/Documents/Microsoft User Data/Office 2008 Identities/Main Identity? Det är där alla konton, mail, regler osv lagras.

Är den mappen tom kan du prova att göra en "manuell backup" på ~/Documents/Microsoft User Data/, dvs högerklicka och välj att komprimera (zippa) den.

Prova sedan att återställa hela den mappen från din Time Capsule-backup.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-11-24 07:59
Ursprungligen av jonasn:

Är den mappen tom kan du prova att göra en "manuell backup" på ~/Documents/Microsoft User Data/, dvs högerklicka och välj att komprimera (zippa) den.

Detta gör man såklart för att kunna återgå till dagens läge ifall det visar sig att din time capsule-backup också är korrupt, eller att felet ligger någon annanstans. Skadar inte att vara på den säkra sidan.

Om det funkar efter att du återställt från din time capsule så kan du radera zipfilen.

1
Bevaka tråden