Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt batteri som räcker länge?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-11-19 11:50

Någon som vet om kan köpa ett batteri till MBP early 2008, som räcker superlänge?

de nya unibody batterierna passar väl inte va?

kollade in det här:

MacBook Pro battery and charger

kan det va nåt? nån som provat?

3000 spänn iofs..

Jag skull inte köpa icke-original batterier till min MacBook Pro och svaret är nej ang Unibody batterier. Men du kan ju köpa två batterier och byta när det ena är slut?

  • Medlem
  • 2009-11-19 19:08
Ursprungligen av Björnström:

Jag skull inte köpa icke-original batterier till min MacBook Pro och svaret är nej ang Unibody batterier. Men du kan ju köpa två batterier och byta när det ena är slut?

Hej Martin!
Efter att på kort tid- två år - kört slut på två batterier (orginal) i min MBP 2007 är jag intresserad att prova ett piratbatteri. Misstänker att sämre batterier än de Sonybatterier Apple levererar är svåra att hitta. Kanske flera har erfarenheter att dela med sig av.
Med "spännande" hälsningar
bosse

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-11-19 14:12

Ok. Det blev macoteket..ej original iofs, men de borde väl ha koll..

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-11-19 18:57

men det här var ju märkligt...

igår var batterihälsan 21%.. nu är den 56% skruvat..

Jag misstänker att det finns en mängd olika tillverkare "på insidan" av dessa batterier och jag håller med om att batterierna till t ex MacBook Pro 2.16GHz (tror vi talar om samma modell) är under all kritik. Med pirat så är det mycket chasning. Skulle du köpa batteriet i Taiwan eller Singapore där dom kostar 1/4 eller 1/3 av svenska priser så skulle jag inte tveka. Men efter svenska påslag...tveksamt?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-11-20 12:47

nu är batteriet uppe i 66%...vad tusan..det läker sig självt..

vad kan det här vara..är det vanligt att batterierna tar semester en stund för att sedan komma tillbaka?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-20 12:56

Hoppar batteritiden fram och tillbaka så kan det vara värt att nollställa SMC-minnet.

Angående pirat- eller orginalbatteri; generellt så tar piratbatterierna "slut" (mao kapaciteten minskar drastiskt) ca 1 år tidigare än orginalbatteriet. Självklart beroende av användandet. En annan aspekt som är ganska vanlig är att en del "piratbatterier" har något sämre passform vilket också kan påverka effektiviteten negativt.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-11-21 16:09
Ursprungligen av acke:

Hoppar batteritiden fram och tillbaka så kan det vara värt att nollställa SMC-minnet.

Jag gjorde det när batteriet var nere på 21%..kanske det var det. Nu håller det sig runt 65%. Köpte ett nytt batteri ändå..

Jag köpte piratbatteri från Hong Kong till min PB 12" för ett par år sen. Det tog bara ett år innan hälsan var under 10%. Billigt (=575 kr), men ett original hade nog gett mer tid för pengarna...

1
Bevaka tråden