Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Negativa" bilder i InDesign med vissa icc-profiler

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har en ny dator med InDesign nyligen inlagt. CS3. Men när vi öppnar gamla filer och förhandsvisar med vissa icc-profiler så lägger sig en stor fet svart platta över bilderna. Det ser nästan ut som de blivit negativ film. Detsamma händer när man gör en pdf. När filen tas upp på andra datorer med samma icc-profil, så funkar det utmärkt. Vad kan detta vara?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-07 10:15

Har du kollat att ICC-profilen i fråga finns i datorn? Går den att välja i InDesign?

Janne

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-11-17 14:01

Negativa bilder i Indesign med ICC-profil

Har ny dator med Indesign CS3 på. När jag lägger in vissa icc-profiler genom Bridge så lägger sig en svart platta/hinna över bilderna i dokumentet. När filen öppnas på andra datorer med samma icc-profil, så fungerar det. Någon som har idé?

Har ingen aning om det beror på CS3 eller inte. Men, en sak som jag har för mig att jag råkat på är att profiler skapade med ProfileMaker som körs i rosetta har orsakat sådant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-19 09:11
Ursprungligen av Mattias Jonsson:

Har ingen aning om det beror på CS3 eller inte. Men, en sak som jag har för mig att jag råkat på är att profiler skapade med ProfileMaker som körs i rosetta har orsakat sådant.

Det händer ju bara på en dator, de andra funkar ju, då borde det inte bero på Rosetta/ProfileMaker

Janne

Äsch, missade att det var olika på olika burkar.
Är allihopa InDesign CS3 version 5.0.4? Om inte, uppdatera till 5.0.4 till att börja med.
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4029

1
Bevaka tråden