Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med internet i os x

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-11-09 12:04

Jag har en Macbook Pro 15" ca 5 månader gammal.

Under en längre tid har jag haft stora problem med mitt internet i OS X. Jag har Com hem och ett wlan. När jag är i xp fungerar det utan problem.

I os x går det extremt segt att surfa, det funkar till och från men väldigt ofta tar sidorna extremt långt tid att ladda, ibland går det inte alls. Det skall dock sägas att om man t.ex. har igång en nedladdning stoppar inte den, den fortsätter i sin normala hastighet.

Har även problem i msn då jag från och till får tillbaka mina meddelande jag försöker skriva med svaret att de inte kunde levereras. Misstänker att detta hänger ihopa eftersom det känns som något stängs ner eller stoppas något med jämna mellanrum.

Någon som har några tips och råd?

Börja med o kolla så du har rätt namnservrar inställda.

Berätta gärna lite mer... T.ex vilken version av OSX du har, hur nätverket ser ut (vilken router du har, om du kör 802.11b, g, eller n).

Har du provat att byta kanal på ditt WLAN?

Och för att försöka få reda på om problemet ligger i Macen eller i nätverket - har du testat att ansluta Macen via kabel i stället? Funkar det bättre då?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-11-09 13:35

wwwwwwwwwwwwwwwwMac OS X
Version 10.5.8

Går jag in i Nätverksinställningar finns där en flik där det står 802.1X

Jag har Comhem och en CIsco EPC2425 router.

Byta kanal?

Jag har noterat en annan detalj, airport söker konstant efter nätverk, även när jag är ansluten till "rätt" nätverk.

Verkar inte heller fungera bättre med sladden än med wlan

Senast redigerat 2009-11-09 14:05
1
Bevaka tråden