Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det tog nästan fyra år.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-23 10:09

Ja, så lång tid tog det. Från min förra mac till denna alltså.

För fyra år bar (släpade) jag konstant runt på min trogna PowerBook G3, utan batteri. Denna var efterträdaren till min tidigare PB G3, som visade sig vara allergisk mot coca-cola.

Sedan dess har jag suttit med totalt en stationär pc och tre bärbara medans jag alltid har sneglat lite mot mac igen, dock med en budget som inte ville gå med på saken.

Jag har alltid använt mina datorer till främst tre saker. Webbprogrammering, Grafisk design och musikproduktion. Med andra ord, macens styrkor. Så nu igår blev det tid. Jag kilade iväg och handlade en macbook 13" med 4GB ram. Efter en mycket antiklimaktisk installation så stod den alltså där. Jag var en smula paff. Den liksom... fungerade.
Jag behövde inte direkt ladda hem någonting utan det var redan klart. En helt klart trevlig upplevelse.

Tidigare har jag varit pc, och därmed windowsanvändare hela mitt 23åriga liv och blivit utsedd till släktens och bekanstskapskretsens go-to-guy när det gäller datorhaverier. Därför är det inte utan en smula fasa jag ger mig in som (nästan) nybörjare på ett operativsystem. Jag kommer antagligen inte att sörja några windowsprogram direkt då jag kört ubuntu det senaste året.
Med undantag för mitt FL Studio som jag har gjort musik i under 4 år nu.

Så, det var jag det. Jag lär ha en del frågor framöver och jag tror nog att detta ska vara rätt ställe att ställa dem.
(och om någon vill guida mig in i musikens värld på mac så är detta mycket välkommet)

Tack för mig,
Dennis.

Senast redigerat 2009-06-23 10:37

Välkommen! Ja nu var det ju dags då!

Du skrev PowerBook, men jag antar att du menar MacBook... eller MacBook Pro? Vad blev det?

Ursprungligen av aengel:

...igår blev det tid. Jag kilade iväg och handlade en Powerbook 13"...

Välkommen tillbaka till "den ljusa sidan", som vi brukar säga.

Och det var nog ingen PowerBook du köpte igår, utan en MacBook Pro.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-23 10:37

Fixat. Korrigerat. Macbook

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-03 18:11

Som Jesper sa, välkommen till den ljusa sidan kusin.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-11-05 11:17

Välkommen!

1
Bevaka tråden