Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig hårddisk? Några ideér?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-10-30 19:27

hej,

jag har en macbook pro (unibody) 2.4GHz , 250GB hårddisk. köp i april i år. den har fungerat förträffligt fram till i går. Plötsligt började den sega och och tuggade på samma ställe. Det slutade med att jag var tvungen att stänga av den för att få slut på eländet.
När jag starta upp den igen blev den bara att visa ljusblå/grå skärm med apple logon och den där snurrande disk iconen som alltid visas när man startar upp men denna gång kom jag inte längre än så. jag väntade typ 20 minuter, men ingenting.

Som tur var har jag en Time capsule! jag gjorde först en "system recover" på en extern usb disk och från den kan jag köra min mac utan problem. allt ok så långt.

När jag gjorde test i SKIVVERKTYG från OSX insallations skivan så hittades inga fel på hårddisken.

När jag idag skulle göra det samma med hårddisken i macbooken så stannade det när det var ca 70 % kvar att kopiera över. så då tänkte jag att jag raderar disken och skriver över med nollor så allt gammalt skit försvinner och testar igen. Men även denna gång stannade när det är 30 minuter kvar av processen.

Detta kan ju bara betyda en sak eller hur? Hårdisken är trasig?! vad mer kan jag göra före jag kontaktar försäljaren för att få den ersatt. Jag har ingen mac butik i närheten där jag bor så det suger ju lite.

mvh peter

Varför jobba sig. Har den väl börjat rasa kan du ju inte lita på den - nånsin.
Kasta, köp en ny.

Än så länge är det rörliga delar - de slits, rejält, när de används.

Du ringer apple, sedan hämtar DHL eller annat bolag datorn. Du väntar några veckor. Datorn kommer tillbaka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-01 01:22

Instämmer med ovanstående.
Allt du beskriver låter som att hårddisken är trasig. Det kan man inte göra något åt - bara att byta. Det är en standardprocedur man ofta behöver göra någon/några gånger på datorer.

1
Bevaka tråden