Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappar wifi med min ipod 3g, behöver hjälp!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-25 10:31

Hejsan!
Tänkte kolla om dt fanns någon som skulle kunna hjälpa mig?

Jag har en airport extreme som kör ett nätverk med en Macbook, mac mini och 2 ipod touch( en 2g touch och en ny 3g touch) och all utrustning funkar perfekt utom min nya touch 3g. I min nya touch så tappar jag wifi ungefär var 3dje minut (kan hålla sig i 7-10 min ibland) i ca 1-2 sekunder sen kopplar den upp sig igen automatiskt. När man surfar i safari märks det knappt men streamar man ifrån tex SR podcast eller spelar online så slängs man ut hela tiden.
Detta har jag gjort:

1. Fabriksåterställt den, raderat nätverkinställningar, haft DHCP och statisk ip
2. Airporten "hard reset", bytt WPA2 och även utan kryptering, dragit ner signal styrkan, bytt kanaler, kört störningskompensation.
3. Stängt av alla andra klienter i nätverket om ngn stör ut den
4. jag har till och med bytt min ipod touch 3g till en ny men problemet kvarstår
5. Jag har testat den i kompisars nätverk och då har den funkat på 2 av 4 nätverk?!?!?

Vad kan vara fel? min ipod touch 2g funkar ju klockrent! Kan någon ge lite tips på vad man kan göra? Finns det fler med samma problem?

Mvh Jonas

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-26 14:26

Lösningen är att jag måste köra med enbart 802.11b, tydligen så funkar inget annat ifrån min Airport:(
så om någon annan har/får samma problem så vet ni.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-30 15:22

det har visat sig att 802.11b funkade inte heller! tog bara längre tid innan den tappade nätet! Nu har jag bytt ut airport extreme till ett annat wifi modem och det funkar klockrent så det måste va att nya ipod inte snackar bra med airport extreme.

Finns det någon som kan köra Ipod touch 3G 32g med sin airport! Kan ju inte bara vara jag som har problem??

H jonas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-30 22:55

Har du prövat att reseta airporten?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-11-06 10:21
Ursprungligen av ecth:

Har du prövat att reseta airporten?

Tack för svar!
Absolut jag gjort hard reset + fått en ny airport av Apple

Ecth har du samma utrustning som jag som fungerar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-06 13:12

@ Jont3: Nej, det har jag inte.

1
Bevaka tråden