Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google släpper gratis GPS-program till Android 2.0

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google gick idag ut med att dom i samband med Android 2.0 släpper ett helt gratis GPS-program som har alla funktioner man förväntar sig när man ska navigera.

Man kan använda sig av de flesta funktioner som finns i Google Maps idag, satellit, hybrid och vanlig karta, självklart i 3D om man så vill, man kan även prata in sin destination, istället för att skriva den.

Både TomTom och Garmins aktier dök neråt idag.

Planer finns att släppa det till App Store med. Jag är så glad att jag väntade med att köpa GPS-app till min iPhone

Det som imponerar på mig att är att man använder sig av kameran, och ritar ut streck vart man ska köra någonstans, precis som "Street View" i Google Maps, helcoolt.

Läs mer på Engagdet:
Google adds free turn-by-turn navigation, car dock UI to Android 2.0 (video)

Här kan man följa "raset" live:
Garmin Ltd. - Google Finance

bara o hoppas de kommer till iphone då oxå annars får man gå o köpa en android telefon istället!

Ursprungligen av =JoNaZ=:

bara o hoppas de kommer till iphone då oxå annars får man gå o köpa en android telefon istället!

Efter detta så blev jag riktigt sugen på en Android.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-28 23:57

Undrar om det kommer till iPhone eller om detta är anledningen till att Apple köpt ett eget kartföretag.

Ursprungligen av acke:

Undrar om det kommer till iPhone eller om detta är anledningen till att Apple köpt ett eget kartföretag.

Följande har Google sagt:
"However, Google is working with Apple on bringing it to the iPhone, and it's not ruling out licensing the software to makers of portable navigation devices used in cars throughout the world, said Gundotra, vice president of engineering at Google for mobile and developers. The process involving Apple is slightly different from the usual App Store submission process, because Maps is a built-in iPhone application, he said."

Google Introduces Free GPS Navigation for Android 2.0 - Mac Rumors

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-29 17:10
Ursprungligen av Patrik D:

Följande har Google sagt:
"However, Google is working with Apple on bringing it to the iPhone, and it's not ruling out licensing the software to makers of portable navigation devices used in cars throughout the world, said Gundotra, vice president of engineering at Google for mobile and developers. The process involving Apple is slightly different from the usual App Store submission process, because Maps is a built-in iPhone application, he said."

Google Introduces Free GPS Navigation for Android 2.0 - Mac Rumors

Fint, men samtidigt är man ju bra nyfiken på vad Apple ska med sitt kartföretag till.

1
Bevaka tråden