Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal + iPhone = problem..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har föröskt söka runt i forumet och hitta en lösning men nu är jag så förbannad och uppgiven att jag ändå startar en egen tråd..

Har haft min nya iPhone i nån vecka nu. Första synkningen gick kanon och kalendern på telefonen såg precis ut som iCal. Fick idag mitt höstschema och har under dagen suttit och lagt in allt i iCal. Skulle sen synka med iPhonen via iTunes och allt verkade frid och fröjd...men när jag sen kollade telefonen såg den ut precis som innan (alltså inget nytt i kalendern) och iCal såg precis likadant ut (Hela dagens jobb var mao som bortblåst). Provade och lägga in några nya grejer i iCal, tog bort alla gamla kalendrar, och kryssade i "Ersätt informationen på denna iPhone" i iTunes och synkade igen. Men icke...precis samma resultat som innan. WTF?!?!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-08-24 10:02

Glömt att klicka i att alla kalendrar ska synkroniseras i iTunes?

  • Medlem
  • 2009-10-25 10:50

Jag har samma problem som du Erikoberg och det är förbannat frustrerande. iPhonen tar överhanden när det gäller iCal. Men när det gäller anteckningar synkar den så fint åt båda hållen

  • Medlem
  • 2009-10-26 19:18

har i dag återställt iPhonen på inrådan av min Mac-leverantör men problemen kvarstår

  • Medlem
  • 2009-10-27 19:37

När jag i iCal valt att visa födelsedagskalender så fungerar inte synkningen med iPhonen.

Prenumerationer från fristående aktörer fungerar med synkningen.

Skärpning Apple

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-03 17:20

Jag har ett liknande problem, och det är att iCal inte synkar födelsedagarna med adressboken. Och sen vidare till iPhonen läggs inte allt till heller. Födelsedagarna synkas mellan iPhonen och datorn fram och tillbaks bra, men det är inte alltid det läggs till i Kalendern.

Ser ut att vara en ganska gammal diskussion detta, men jag har problemet nu, och det verkar inte finnas någon lösning här.

1
Bevaka tråden