Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk från äldre till ny MBP.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-10-21 14:27

Folket!

Jag har en MBP av äldre modell och funderar på att köpa en av de nya. Jag har bytt ut hårddisken till en 500gb-disk där jag kör en ganska avancerad installation med flera operativsystem.

Vad händer om jag flyttar hårddisken från min gamla MBP till den nya? Jag orkar för bövelen inte göra om allt!

Ursprungligen av 2mkr:

Vad händer om jag flyttar hårddisken från min gamla MBP till den nya?

Borde inte vara något problem att använda den disken i den nya datorn - under förutsättning att operativsystemet på disken inte är "lägre" än den nya datorns minimikrav. T.ex. om den nya datorn kräver minst 10.5.7, så funkar det inte om den gamla överflyttade disken bara har 10.5.6.

Jag justerade rubriken lite. Du hade skrivit tvärtom där ("...från ny till gammal MBP").

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-21 15:35

Efter det som Jesper säger så får man bara igång den borde man kunna installera den kombinerade versionen av Mac OS X 10.X som finns ute, tex Mac OS X 10.5.8. Då kommer den kombinerade installationen att läsa av din dator och installera alla filer för de funktioner i den nya datorn som eventuellt saknas i ditt gamla Mac OS X.

1
Bevaka tråden