Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela foton på nätet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi är några stycken som åkte på en resa tillsammans. Alla tog digitalbilder och det vore kul att kunna dela på bilderna så att alla får tillgång till allas bilder. Finns det någon bra (och helst gratis) lösning? MobileMe funkar ju så att jag kan starta ett konto och de andra kan lägga in sina bilder, men det kostar ju en del pengar. Jag ser fram emot tips (och passar på att be om ursäkt i förskott om detta redan har tagits upp – jag sökte men fann inget).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-19 15:40

Dropbox - Home - Secure backup, sync and sharing made easy. - om det handlar om att kunna få tillgång till själva bildfilerna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-19 17:49

+1 på flickr.

Man ser ju sina vänners photostreamuppdateringar. Sen kan man även göra en grupp / pool eller vad dom kallar det.

Jag gillar också jalbum.net
Ruskigt snygga skin

FlickR har en del goa grejer som man kan utöka med;

Många olika sätt man kan ladda upp bilder på t ex, t ex direkt från mobil etc.

En kul grej att göra kan vara om man vill göra en gemensam blogg.

Starta en blogg på blogspot.com

Ställ in den att den skall kunna kommunicera via mail, att man skall kunna maila bloggen.

Dela ut login, lösen och mailadress till de inblandade.

Så, nu är man på Sumatra och lyckas få lite Wifi.... man tar ett foto (eller har ett redan) i sin iPhone, skriver en titel i mailet, skriver en text, bifoga bilden. Mailar hela rasket till ourjourneytoSumatra.publishing@blogspot.com.

En minut senare kan alla se det, även mamma och pappa hemma i svedala.

Det här är ju mera lämpligt när man gör en resa ett par stycken och vill upplysa främst de där hemma vad som händer. Vill man ladda upp 100 bilder på man är FlickR ett bättre val.
Upp till 200 bilder och tre album är gratis, annars kostar det 150:- året eller ngt.
Kaffepengar i sammanhanget.

De fyra översta inläggen på den här sidan är skapade med principen, Fota, titel, text, maila med en iPhone 3G (3GS ger bättre bilder).

google wave

1
Bevaka tråden